Tramvai de tip green-track pe Bd. Liviu Rebreanu din București
Odată cu începerea lucrărilor de reabilitare pe Bd. Liviu Rebreanu din București au început și problemele șoferilor. Drumurile au fost decopertate în totalitate, gropile și-au făcut apariția pe nesimțite. Tot a rămas așa din 2011. Iată că acum, în 2013, lucrările au început din nou.
Au fost schimbate deja bordurile pe o parte a drumului, pe anumite segmente trotuarele au fost decopertate și în curând va începe și reasfaltarea lor.
Muncitorii au reînceput să lucreze și la infrastructura pentru tramvai pe segmentul dintre Bd. Camil Resu și Bd. Nicolae Grigorescu. Șina tramvaiului va fi de tip „green track”, suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt.
Lucrările sunt împărțite în două tronsoane: Între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) și între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km) și vizează atât reabilitarea carosabilului cât și a trotuarelor. Pentru al doiea tronson lucrările mai au de așteptat, în funcție de finanțarea disponibilă, prioritate având segmentul deja început de doi ani.
Primarul General Sorin Oprescu a anunțat că primul segment al lucrării va fi finalizat în luna noiembrie a acestui an, lucrările fiind finalizate în proporție de 60%.
O lucrare asemănătoare de reabilitare a sistemului rutier și liniei de tramvai va avea loc în Sectorul 2, pe Șoseaua Iancului și pe Șoseaua Pantelimon. Lucrările au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului București încă din 2007. Anul acesta Primăria a alocat 35 de milioane de lei pentru Șos. Pantelimon și 11 milioane de lei pentru Șoseaua Iancului, iar termenul de finalizare a lucrării este estimat în trimestrul IV al anului 2015.