Zoom-Zoom

11 10. 2006, 10:39
Modelul in stil coupe-cabrio a debutat, facand cabrioletul mignon si mai atractiv. Primul MX-5 a schimbat lumea. A luat prin surprindere in 1989, cand a fost prezentat la Salonul Auto de la Chicago. Erau vremuri grele pe atunci pentru iubitorii de roadstere, din simplul motiv ca aceasta

Modelul in stil coupe-cabrio a debutat, facand cabrioletul mignon si mai atractiv. Primul MX-5 a schimbat lumea. A luat prin surprindere in 1989, cand a fost prezentat la Salonul Auto de la Chicago. Erau vremuri grele pe atunci pentru iubitorii de roadstere, din simplul motiv ca aceasta „specie” era moarta. Oferta vremii consta din diferite modele britanice, respectiv italiene, care se aflau pe piata de prea multa vreme. Japonezii au venit cu o masina mica si dinamica, la un pret rezonabil, fapt ce o facea accesibila maselor. Reteta s-a dovedit a fi una de succes, astfel incat, in doar un deceniu, nume grele s-au hotarat sa urmeze exemplul nipon. Asa au aparut BMW Z3, Mercedes SLK sau Porsche Boxster.

Conceptul simplu, dar foarte eficient, al primului MX-5 a fost dus mai departe si rafinat de cele doua generatii care au urmat.

Modelul curent a primit doar cuvinte de lauda, fiind o masina foarte dorita si in redactia ProMotor. De curand, s-a ales si cu un hardtop automatizat.

Treaba inginerilor niponi n-a fost prea grea, suprafata care trebuia acoperita cu un pavilion rigid fiind mica, dar ei au facut tot posibilul sa scoata maximul din aceasta ocazie. Astfel, spatiul din portbagaj n-a fost compromis (au ramas tot 150 de litri), pentru ca locasul care gazduieste acoperisul a fost amenajat imediat dupa cele doua scaune. Decapotarea (sau capotarea) masinii dureaza doar 12 secunde, poate fi actionata de la un singur buton si este, momentan, cea mai rapida solutie de acest fel. Nici greutatea lui Roadster Coupe n-a fost afectata, caci pavilionul cantareste doar 37 de kilograme, pastrandu-se astfel calitatile dinamice de exceptie.

Masina va fi disponibila in Europa la inceputul toamnei, iar pe factura va figura un pret cu cca 2.000 de euro mai mare fata de varianta cu pavilion textil.

Citeste mai mult in ProMotor