Zonele centrale ale Capitalei vor deveni semipietonale
Primăria dorește reamenajarea centrului Capitalei. Pietonii vor avea zone de promenadă, de cumpărături, și nu vor lipsi nici noi piste pentru bicicliști.
Calea Victoriei va avea cu o bandă în minus, din 2013. Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) vizează prioritizarea circulației pietonale în București, așa cum se întâlnește în alte capitale ale lumii.
Calea Victoriei se reduce cu o bandă, se vor lărgi trotuarele pentru pietoni și bicicliști.
Tot pentru pietoni se vor face „drumuri” și pe rutele Piața Romană – strada Mendeleev – Piața Revoluției – strada Academiei – Centrul vechi – Unirii – Biserica Antim – strada George Georgescu – Calea Rahovei – Piața de Flori și înapoi pe Uranus – Palatul Parlamentului – strada Ion Brezoianu – Calea Victoriei – strada Biserica Amzei – Piața Romană.
Pe bulevardul Unirii, la fântâni, locul unde circulă acum mașinile ar putea fi luat de pietoni, iar mașinile ar putea circula pe margine, unde sunt acum trotuarele. Acest lucru se va face între Piața Unirii și Piața Constituției.
Vor fi amenajate zone de plimbare și cumpărături
Piața Unirii va deveni și o zonă importantă de shopping. „Strada va fi parțial pietonală și vor mai putea circula pe ea doar autobuzele. În rest vor fi doar magazine”, a explicat Ion Dedu, șeful Direcției Transporturi.
Cheiul Dâmboviței va fi amenajat cu trotuare largi pentru promenadă și spații pentru biciclete și jogging.
ApaNova va demara un proiect de modernizare a Dâmboviței. Pe malurile apei vor fi montate 192 de băncuțe de lemn, 245 de coșuri de gunoi, 550 de jardiniere și zece bănci cu jardiniere.
În zona Izvor se va construi un nou pod, iar asfaltul de pe Bd. Magheru va fin înlocuit cu piatră cubică colorată (lucrare deja începută).
Din proiect mai fac parte:
• Ansamblul Cheiul Dâmboviței Unirii Izvor – Pod Mihai Vodă, pod pietonal si pentru biciclisti si parcaje subterane
Pod Pietonal pentru biciclisti ce va traversa Dâmbovița și Splaiul Independenței în dreptul străzii Lipscani
• Podul Calicilor – Ansamblu Urban Domnita Balasa si parcaj subteran. Amenajare urbana Palatul de Justitie
• Pod Pietonal si ciclist in Parcul Izvor si Curtea MNAC
• Piata Constitutiei – amenajarea spatiului public pentru evenimente si parcaj subteran
• Parcare supraetajată automatizată – str. N. Tonitza 7-9
• Sala Palatului – remodelarea spațiului urban public și parcaj subteran (NORD)
• Sala Palatului – remodelare spațiu urban public si parcaj subteran (SUD)
• Uranus – Piața Rahova – parcaj subteran
• Parcare la Gradina Icoanei
• Cheiul Dâmboviței Unirii – Izvor – Splaiul Independenței, de la Pod Unirii – Pod Izvor
• Piața Romană „pe covor” (Nod intermodal de transport Piața Romană)
• Reconfigurare nod intremodal de transport in comun – Piata Rosetti
• Mănăstirea Antim – remodelarea spațiului public și a zonei de parcaje
• Refacerea căii de acces la Complexul Patriarhal dinspre Strada 11 Iunie
• Reabilitare Bulevardul Unirii prin concurs de arhitectură
• Piața de flori George Cosbuc – reabilitare spațiu public
• Piața Sfântul Anton – modernizare spațiu public
• Incubator afaceri str. Franceză 26
• Incubator de afaceri – Calea Victoriei 22-24
• Curtea Meșteșugarilor
• Uranus – Centru comunitar și cultural
Piața Romană – metrou Piața Romană, nod intermodal de transport
• Centru Cultural Comunitar Mihail Sadoveanu
• Spații recreative prin amenajarea și modificarea spațiilor publice din curtea si vecinătatea liceului Dinu Lipatti
• Spații recreative prin amenajarea si modificarea spatiilor publice din curtea si vecinatatea liceului Cervantes
• Spații recreative prin amenajarea și modificarea spatiilor publice din curtea și vecinatatea liceului Kretzulescu
• Parcul Izvor Hașdeu – Proiect de amanajare și modernizare
• Punerea în valoare a monumentelor de for public
• Restaurarea Palatului Voievodal Curtea Veche
• Refacerea fațadelor din Centrul Vechi
• Restaurarea Hanului Solacolu
• Piața Unirii – reconfigurare prin concurs de arhitectură
• Piata Revoluției – reconfigurare prin concurs de arhitectură
• Palatul Parlamentului – reconfigurare curte prin concurs de arhitectură
• Piata Universitatii – reconfigurare prin concurs de arhitectura
• Reabililitare Pieței Victoriei prin concurs de arhitectura
• Biblioteca Națională – reconfigurare spațiu public prin concurs de arhitectură
• Tronson Uranus
• Tronson Palatul Parlamentului
• Tronson Parc Izvor
• Tronson Pod Izvor – Brezoianu
• Tronson – zona Sala Palatului
• Tronson Piata Amzei – Piata Lahovari
• Tronson Gradina Icoanei
• Tronson Arthur Verona
• Tronson Str. Academiei
• Tronson Lipscani – Centru Vechi
• Tronson Podul Calicilor – Unirii
• Tronson Str. George Georgescu
• Tronson Calea Rahovei
„Proiectele din PIDU au o valoare de 200 milioane de euro. O parte dintre ele vor fi realizate cu fonduri europene. Proiectele vor fi terminate în doi ani„, a declarat primarul general Sorin Oprescu după lansarea PIDU.
Arhitectul-șef al Capitalei este însă mai realist. „Aceasta este o strategie pe termen lung. Până la sfârșitul anului viitor vor fi începute o parte dintre aceste proiecte, iar în 5-6 ani vor fi terminate proiectele cele mai simple. Este vorba de traseele pietonale care presupun lărgirea trotuarelor, amenajarea scuarurilor și piețelor publice, dar și o parte dintre parcări„, a declarat Gheorghe Pătrașcu, arhitect-șef al Capitalei.