Suprafata Capitalei va depasi 3.000 de kilometri
patrati, fata de 238 de kilometri patrati cat are in
prezent.
Proiectul privind extinderea Bucurestiului a ajuns si la Senat.
Acesta revede transformarea celor 6 sectoare in 12 arondismente,
inglobarea totala a judetului Ilfov si a unor localitati din
judetele invecinate si mutarea granitei sudice a metropolei la
Dunare.
Proiectul prevede, intr-o prima faza, dizolvarea sectoarelor
pentru ca in locul acestora sa apara 12 arondismente,
fiecare cu circa 150.000 de locuitori.
Tot din toamna, se doreste ca metropola sa se extinda pana la o
suprafata de 1.800 de kilometri patrati, prin inglobarea judetului
Ilfov.
In cea de-a doua etapa, adica peste trei ani, Bucurestiul se va
extinde, partial, si in judetele Prahova, Dambovita,
Giurgiu si Calarasi, atingand o suprafata de 3.800
de kilometri patrati.
In ultima etapa, cea de-a treia, care se va desfasura peste
aproximativ 10 ani, se doreste ca Bucurestiul sa atinga o
suprafata de 5.500 de kilometri patrati prin inglobarea a
100 de localitati din judetele apropiate.
Extinderea va avea loc pana cand zona metropolitana
Bucuresti va fi una dintre cele 8 subregiuni ale
Romaniei, dupa cum declara deputatul Vasile Gherasim.
„Proiectul de lege privind zona metropolitana a fost finalizat
si cuprinde zona pana la Snagov, catre nordul Capitalei si pana in
sud la comuna Comana, unde se afla unul dintre cele mai complete
corpuri compacte de padure, care se intinde pe circa 6.000 de
hectare. Aceasta zona inca nu a fost exploatata, pentru ca
infrastructura din sudul Bucurestiului este catastrofala, insa
reprezinta o zona foarte interesanta pentru investitii imobiliare”,
a declarat viceprimarul Capitalei, Razvan Murgeanu, in cadrul unui
seminar care a avut loc la targul de real estate Real Vienna.
„Intentionam sa construim un aeroport in sudul
Capitalei, care sa asigure un trafic ridicat catre sud. In
plus, realizarea canalului Dunare-Bucuresti ar putea fi un alt
proiect care sa atraga investitii in zona”, precizeaza
Murgeanu.
Primaria are in faza de proiectare si aprobare proiecte de
infrastructura de 1,5 miliarde de euro pentru anii urmatori, care
includ realizarea unor pasaje care sa fluidizeze
traficul in cartierele Colentina si Militari, precum si
reabilitarea sistemului de canalizare si alimentare cu apa.
Consultantii imobiliari sustin ca realizarea zonei metropolitane
nu va avea efect asupra pietei locale de real estate, daca nu vor
fi incepute investitii masive in infrastructura, care sa rezolve o
parte din problemele de trafic ale Bucurestiului.