Ying Yang la puterea a 6-a

24 06. 2005, 16:57
Un drive test cu un BMW al secolului 21 pare o joaca, mai ales pe soselele din Slovenia. Daca e vorba insa de serpentine de munte, lucrurile se schimba. Slovenia nu a fost aleasa intamplator pentru road testul cu coupe-ul si cabrioleta 645 Ci. Nemtii ne-au trimis pe cele mai sinuoase

Un drive test cu un BMW al secolului 21 pare o joaca, mai ales pe soselele din Slovenia. Daca e vorba insa de serpentine de munte, lucrurile se schimba.

Slovenia nu a fost aleasa intamplator pentru road testul cu coupe-ul si cabrioleta 645 Ci. Nemtii ne-au trimis pe cele mai sinuoase sosele si pe autostrada cu cele mai multe viraje din lume. Am avut la dispozitie un coupe manual si un cabrio automat. Diferentele s-au simtit, dar rezultatul pe ansamblu a fost identic.

Spatiul interior este pur si simplu generos pentru locurile din fata si frustrant pentru bancuta (ca altfel nu-i putem spune) din spate. Bordul este absolut sportiv, iar volanul multifunctional si extrem de ergonomic. Display-ul sistemului de navigatie este plasat foarte bine, deasupra plansei, central.

Motorul anului, stapanul banului

O data pus contactul, motorul de 4.4 l, declarat motorul anului 2002, isi face simtita prezenta prin huruitul specific unui V8. Si nu e doar un sunet reglat din toba, pentru ca tangajul produs de nu mai putin de 330 de cai putere se simte la fiecare apasare de pedala. Prima treapta de viteze inseamna si mutarea a doua treimi din cuplul de 450 de Nm direct pe anvelope (245/45R18W) care imprastie praful scurt si trimit asfaltul undeva in spate.

Motorul danseaza cu lejeritate intre limitele turometrului dar la limita maxima, 6500, alimentarea cu benzina e taiata si simti ca esti penibil. Asadar, primele 3 trepte se parcurg repede, cu atentia incordata. O data ajuns in treapta III-a lucrurile devin prietenoase. Poti strabate agale strazile populate, ori poti efectua depasiri ambitioase in doar 2 secunde. ]

Abia pe la 140 de km la ora simti nevoia unei noi schimbari. Drumul catre viteza maxima nu mai e apoi decat o chestiune de optiune. Din fericire, computerul limiteaza viteza la 250 km/h. Ce facem insa cu franarea? Pe serpentine, pe munte, la 180 de km/h, aparitia unui mic tractor reprezinta, teoretic, o problema. Pentru BMW 645 Ci n-a fost, iar masina a ascultat fara cracnire, asezandu-se cuminte in fata tractorului in doar 2 secunde.

Cumintenia se simte si la viraje, la incercarile de derapaje (inclusiv cu DSC-ul dezactivat). Ar fi si o biluta gri la capitolul „instabilitate la viteze mari” (peste 180 km/h), probabil din cauza dimensiunilor vehiculului, resimtita mai ales la cabriolet.

In concluzie, am vazut posesori de Porsche si Mercedes intorcand capul dupa noi. E un semn, nu?

ProMotor