Yamaha FZ6 Fazer
Nu va ganditi ca s-au dus in concediu: tinta lor au fost drumurile secundare, acolo unde de obicei isi duce viata o motocicleta.
Au stat de vorba cu proprietarii de Fazer 600, le-au notat doleantele, au mai privit o data imprejurimile si apoi fuga acasa la treaba! Bine ca nu au venit pe drumurile secundare din Romania, pentru ca astazi, in aceasta pagina, ati fi citit prezentarea altui model.
Si acum am sa va spun ce scria in carnetelele inginerilor niponi. Motorul trebuie sa fie o dezvoltare a celui de pe YZF-R6, sa dispuna de injectie de benzina, sa dezvolte 98 CP si sa aiba curba de putere si cuplu motor optimizata la turatii joase si medii. Acestora li se adauga reducerea greutatii, imbunatatirea tractiunii prin marirea cuplului motor si optimizarea rapoartelor cutiei de viteze, o distributie a maselor de 51% fata si 49% spate, schimbarea pneurilor, mai precis trecerea de la 110/70 ZR 17 fata si 160/60 ZR 17 spate, la 120/70 ZR 17 fata si 180/55 ZR 17 spate.
Unghiul directiei trebuia sa fie de 35 de grade, raza minima de bracaj de 2,8 metri, iar pozitia la ghidon trebuia imbunatatita. In plus, sistem antifurt, un nou design pentru parbriz, sistem de evacuare cu finale montate sub sa, reducerea consumului de ulei si benzina, optimizarea performantelor motorului indiferent de altitudine.
Cam acestea ar fi in mare insemnarile inginerilor niponi. Paradoxal sau nu, toate se regasesc pe Yamaha FZ 6. Asa se fac lucrurile bine.
Aprilia RSV Mille Tuono
Am un prieten fan Aprilia – iar cand spun fan trebuie sa intelegeti ca, si daca italienii ar scoate un model cu trei roti, el tot ar diviniza acea creatie. Acest amic imi tot povestea de RSV Mille R. Sincer sa fiu, carenatele imi plac, dar nu imi bulverseaza sistemul de valori.
Cand italienii si-au dat seama ca RSV Mille R nu este suficient de sexy si au dat frau liber spiritului latin, lucrurile au inceput sa devina interesante. Peninsularii au dezbracat sportiva lor de haine, au demachiat-o si au prezentat-o publicului „nuda”, cum le place sa spuna. Putem vorbi despre Tuono 1000 R ca despre un naked, dar mai bine suna streetfighter.
Constructorii au modificat pozitia de pilotaj, dar, in rest, au lasat lucrurile neschimbate. Putem spune ca nu au gresit cu nimic, pentru ca RSV Mille R este suficient de salbatica pentru un V-twin. In anul 2003, Tuono a fost alintata de catre revistele de specialitate cu apelative precum „Cea mai ravnita motocicleta a anului” sau „The best open class streetbike”. Probabil ca un cuvant greu de spus in obtinerea acestor calificative l-au avut si cei 130 CP ai motocicletei. In afara de stil si imagine, Tuono este motor si sunet. Imaginati-va un V-twin la 60 de grade si 997 cmc cum suna la 9.500 rpm.
Se pare ca italienii, dupa ce s-au saturat de cantonete, au inceput sa cocheteze cu hardcore-ul. Cum le place sa epateze, s-au gandit ca nu s-ar supara nimeni daca ar scoate pe piata o versiune ceva mai potenta, Aprilia Tuono 1000 R Factory. Cei care vor opta pentru aceasta versiune de strada a modelului ce a dominat campionatul italian naked din 2003 vor avea parte numai de surprize placute.
Mediafax