VW in Groenlanda
Poti sa fugi, dar nu poti sa te ascunzi. Asta i-a spus Joe Louis, celebrul boxer de categorie grea, lui Billy Conn in timpul luptei devenite de notorietate. Dar, la fel ca Billy Conn, VW poate alerga, dar nu se poate ascunde. Andreas Conradt, prietenul nostru de la „agentura” germana de spionaj Automedia, a facut primele fotografii ale noului circuit de testare construit de grupul VW. Pentru ca paparazzii ii urmaresc oriunde isi testeaza noile modele, cei de la VW si-au stabilit circuitul de testare al prototipurilor intr-unul din cele mai neprimitoare locuri ale planetei.
Este vorba de vestul Groenlandei, o zona numita Capul de Gheata. Cand groenlandezii vor ajunge la Capul de Gheata, in timpul sezonului de vanatoare, s-ar putea sa aiba cateva surprize: in loc sa intalneasca mufloni, ar putea da nas in nas cu noile automobile Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini, Bentley si poate chiar Bugatti.
Putem spera ca Volkswagen va avea mai mult noroc decat anterioara incercare germana de la Capul de Gheata: in 1930, omul de stiinta german Alfred Lother Wegner a murit inghetat incercand sa ajunga pe coasta. Volkswagen a investit 30 de milioane DM pentru a-si putea testa noile masini departe de fotografi si teleobiective de 800 mm.
Initial, acest circuit trebuia sa fie realizat in Islanda sau Canada, dar gheata de acolo nu era suficient de dura. Pistele au fost construite de compania suedeza Skonska, beneficiar fiind compania de testare Nausta, partenerul lui VW pentru teste. Ceea ce vedeti in fotografii este doar o mica parte a circuitului. In primavara lui 2000 constructorul suedez Skonska, filiala din Groenlanda, a reusit sa „croiasca” un drum de 30 km lungime pana la limita unei intinderi de gheata permanente.
Apoi a inceput sa construiasca 150 km de drum pe intinderea de gheata pana la portiunea aleasa de Nausta pentru testare. S-a construit un complex pe o suprafata de 50 kmp, iar diametrul pistei de testare este de 5 km.
Pentru a testa viteze mari, a fost amenajata o pista de 20 km lungime, care completeaza pista circulara. Compania Nausta si implicit grupul VW au obtinut de la guvernul Groenlandei un permis de exploatare pe 10 ani, insa perioada ar putea fi extinsa daca lucrurile se desfasoara bine. Una din cele mai dure conditii care i-au fost impuse lui VW la construirea acestui circuit a fost cea legata de aspectul ecologic. VW este obligat prin contract sa indeparteze toate deseurile produse de activitatea din zona.
Tot timpul anului este practic iarna la Capul de Gheata, dar locul va fi utilizat cu precadere in perioada „calda”, adica din aprilie pana in octombrie. Iarna trecuta au fost aduse pentru testare primele automobile Seat. Masinile au fost conduse constant de la ora 5 si 30 de minute dimineata pana la miezul noptii, pentru a vedea cum rezista la aceste conditii. Nu ar fi exclus ca foarte curand sa apara cateva exemplare Lamborghini Canto si chiar Bugatti Veyron. Acum la Capul de Gheata e liniste, insa pe masura ce lucrurile vor evolua va vom tine la curent.
Sursa: www.autoshow.ro