Dupa ce a fost detronat de Renault la capitolul siguranta, Volvo nu se simtea in largul lui pe locul doi. Si a mutat, la Salonul Auto de la Detroit 2004. Din cele patru tehnologii noi prezentate, doua sunt premiera mondiala, iar disputa mondiala pentru suprematie la siguranta se relanseaza.
BLIS, tehnologie ce foloseste o camera digitala pentru cresterea vizibilitatii in unghiul mort al stalpului A, este prima mutare. Sah la Renault. A doua inovatie este introducerea in productia de serie, pe modelul C70 cabrio, a windowbag-ului. Din nou sah, la Mégane CC. In plus, pentru o mai buna protectie in cazul coliziunilor din traficul urban, Volvo introduce controlul adaptiv al deplasarii si avertizarea soferului in cazul unui impact posterior, dublat de actionarea automata a franelor.
Prezentat in premiera pe conceptul Volvo SCC in 2001, BLIS este o necesitate. Chiar in cazul unei suprafete vitrate generoase exista intotdeauna un punct mort unde vederea periferica nu te mai ajuta. Acest fapt genereaza accidente, mai ales la schimbarea benzii de mers. Noua tehnologie dispune de o camera digitala performanta, incastrata fiecarei oglinzi retrovizoare. Camera preia un numar mare de cadre pe secunda, iar prin compararea fotografiilor sistemul poate detecta cand un vehicul se deplaseaza in zona monitorizata, zona lunga de 9,5 m si lata de 3 m. BLIS este programat sa monitorizeze atat masini cat si motociclete indiferent daca este zi sau noapte. In plus este gandit sa nu reactioneze in cazul automobilelor parcate sau al altor obstacole de pe drum. BLIS este activ la viteze de peste 10 km/h. Este proiectat sa alerteze soferul despre automobilele care se deplaseaza cu cel putin 20 de km/h si maximum 70 de km/h fata de propriul automobil.
Volvo IC (Inflatable Curtain) sau perdeaua laterala gonflabila, introdusa in 1998, protejeaza capul si umerii pasagerilor in cazul unei rasturnari sau al unui impact lateral. Perdeaua gonflabila este oferita deja in standard pe berlinele, break-urile si pe SUV-ul XC90. Este situata in interiorul plafonului in partea inferioara si coboara pe partea laterala a masinii in dreptul capului pasagerului. Aceasta dispunere face imposibila folosirea perdelei in cazul cabrioletelor care nu au o posibilitate de montare propice sistemului. Acum Volvo a rezolvat problema prin montarea perdelei in panourile usilor, declansarea acesteia facan-du-se de jos in sus spre capul pasagerilor. Volvo IC are fata de modelele precedente un design foarte rezistent, obtinut prin folosirea unor celule care se sustin reciproc. Noul sistem Volvo, de fapt o premiera mondiala in domeniu, ofera protectie chiar daca geamul lateral este deschis sau spart. In cazul unei rasturnari, perdeaua se umfla relativ incet pentru o protectie mai buna, sincronizarea dintre fazele rasturnarii si deschiderea acesteia fiind studiate minutios.
Cele patru premiere mondiale Volvo vor primi un raspuns pe masura din partea lui Renault, dar acest lucru nu poate decat sa ne bucure pentru ca noi castigam protectie chiar daca mai dam niste bani in plus. Merita.