Volver

03 03. 2008, 00:00

Iniţial, “Volver” a fost gîndit ca o poveste despre “España negra” (Spania neagră), despre acea zonă rurală a ţării, conservatoare şi superstiţioasă, care este adesea asociată cu violenţa, tragediile şi chiar prostia. “La prima vedere, ei trăiesc ca acum un secol. Am încercat însă să demonstrez că aceeaşi Spanie rurală, cu locurile şi personajele ei, poate fi numită

Numit şi “regizorul femeilor”, Pedro Almodovar n-a ezitat să-şi cheme în distribuţie cele mai iubite muze ale sale, avînd în ve­dere că pelicula e despre femei, cu femei, în timp bărbaţii sînt total nesemnificativi. Cu Penelope Cruz mai lucrase, în trecut, de două ori (pentru “Carne tremula” şi “Todo sobre mi madre”), iar din această colaborare s-a născut Raimunda, “cel mai spectaculos personaj din cinema”, în opinia regizorului. Sin­gurul lucru în calea perfecţiunii acestei actriţe a fost, în viziunea lui Almodovar, fundul, astfel că Pene­lope a trebuit să poarte o proteză care să-i mărească fesele. “Femeile ca Raimunda au de obicei fundul mare, iar al Penelopei era prea stilizat”, explică regizorul. Camera de filmare zăboveşte mult pe formele apetisante ale actriţei, dar aceasta n-a avut nici cea mai mică problemă. “Am avut încrede în Pedro. Raimunda a născut la 14 ani, dar nu s-a victimizat şi nici nu şi-a reprimat sexualitatea. Chiar dacă are patru slujbe, în fiecare dimineaţă, stă 15 minute în faţa oglinzii pentru a obţine imaginea pe care o doreşte pentru ea. Am înnebunit cînd oamenii m-au întrebat de ce Raimunda e dată cu fard la ochi dacă e femeie de servi­ciu! E o insultă la adresa femeilor şi a genului acesta de slujbă”. Pentru pregătirea rolului, Penelope a petrecut trei luni în care a încercat să intre în pielea unei gospodine. “Am luat lecţii de gătit şi am deve­nit profesionistă în a căra legumele de la piaţă. Am făcut la greu curăţenie în casă. Ai mei începu­seră să se îngrijoreze, credeau că m-am îmbolnăvit şi deliram pentru că obişnuiam să vin acasă şi să spun:

Numit şi “regizorul femeilor”, Pedro Almodovar n-a ezitat să-şi cheme în distribuţie cele mai iubite muze ale sale, avînd în vedere că pelicula e despre femei, cu femei, în timp bărbaţii sînt total nesemnificativi

Filmul săptămînii
duminică, 22.00, Acasă