Cu noul model Touareg, marca germana Volkswagwen se lanseaza în segmentul SUV.
În ultimii ani, din ce în ce mai multi constructori de automobile s-au înghesuit sa fie prezenti cu un model în categoria Sport Utility Vehicle. Cuprinzînd masini cu tractiune integrala, dar fara performante deosebite pe teren accidentat, aceasta clasa nu este atît de inedita precum pare.
Noutatea este reprezentata de segmentarea acesteia: daca pîna nu demult era dominata de micutele 4×4 japoneze, acum Mercedes, BMW, Lexus si Volvo i-au conferit lux si exclusivitate, transformînd acest tip de automobile într-o alternativa la berlinele elegante de înalta categorie.
Volkswagen nu se lasa mai prejos, asa ca va prezenta în septembrie, la Salonul Auto de la Paris, masivul SUV denumit Touareg, mai lung decît Alfa Romeo 166 si mai lat decît Mercedes S. Construit pe aceeasi platforma cu Porsche Cayenne, va fi disponibil initial cu doua motoare (3,2 litri V6 cu 220 cai si 5,0 litri V10 TDI cu 313 cai).
Acestora le vor fi alaturate un V8 de 4,2 litri si un alt TDI cu o cilindree de 2,5 litri, care vor dezvolta 310, respectiv 174 cai-putere. Cu suspensii, tractiune si stabilitate asistate electronic, cu optiuni ca suspensiile pneumatice active si avînd accesorii de limuzina în dotarea de serie, Touareg va ataca direct reginele BMW X5 si Mercedes M.
Sursa: www.prosport.ro