Filosofia unei persoane care pariaza este relativ simpla. Pentru a castiga, exista doar doua variante: fie este sigura de atuurile personale, fie lasa totul in seama norocului. In esenta, studioul Fuore Design International poate fi considerat drept un pariu.
Deopotriva cu sine si cu cei din jur. Persoana care si-a asumat riscurile se numeste Erwin Leo Himmel. Numele nu are o semnificatie aparte decat atunci cand este corelat cu Audi, SEAT si Volkswagen.
Austriac de origine, Himmel s-a nascut in 1956 la Graz. Dupa terminarea Institutului Tehnic a ales sa studieze arhitectura la Universitatea locala, momentul culminant fiind obtinerea, in 1982, a diplomei Master of Design acordata de catre academia londoneza Royal College of Art. O perioada plina de succese, care avea sa prefigureze un viitor promitator si o cariera pe masura asteptarilor.
De altfel, personalitatea puternica a fost vizibila inca din anii de studiu, Erwin Himmel fiind caracterizat de doua elemente fundamentale: designul ca pasiune si viziunile ca sursa de inspiratie. Apreciat pentru ideile indraznete, Himmel a fost cooptat de catre Audi AG intre 1982 si 1994 devenind astfel directorul studioului de design din MYnchen. Practic, el este „responsabil” pentru aspectul intregii game de la sfarsitul anilor ’80: Audi 100/100 Avant, Audi 80, Audi V8, Coupe/ Cabriolet.
In plus, tot lui i se datoreaza senzationalul concept quattro Spyder, introdus in 1999 cu ocazia IAA Frankfurt. Ascensiunea nu s-a oprit aici. In 1995, Himmel a parasit Audi pentru a fi numit designer-sef al primului centru de design extern al grupului VW in Europa. Situat in Sitges (Spania), la sud de Barcelona, studioul se ocupa de propunerile alternative de design pentru toate marcile concernului. Exista zvonuri care sustin ca Harmut Warkuss, pe atunci sef de design al VW Group, ar fi dorit transferul lui Himmel la Skoda (Praga), in locul lui Dirk van Braeckel, proaspat „achizitionat” de Bentley. Himmel a refuzat insa „oferta”, retragandu-se pentru o perioada din activitatea care il consacrase. Era doar linistea dinaintea furtunii, designerul austriac fiind pe cale sa revina.
Astfel, pe data de 1 aprilie 2000, Fuore Design a fost inaugurat oficial in Barcelona. Cu o echipa de numai 12 persoane provenite din opt tari, studioul independent nu era deloc o gluma. Erwin Himmel isi anunta relansarea in „circuit”, intentiile fiind cat se poate de serioase. Domeniile de activitate? Design de marca si de produs, servicii de consultanta, atentia fiind indreptata, in principal, asupra sectorului automotive.
Unde atuurile se regasesc in exercitii de stil exterior si interior, modelare tridimensionala pe computer, animatie si, nu in ultimul rand, construirea de machete la scara reala folosind cele mai inalte tehnologii. Fuore Design inseamna totodata si implicarea in alte segmente, rezultatele fiind la fel de interesante: yachturi (Targafly), decoratiuni interioare (Spaceframe), gadget-uri electronice (colaborare cu Panasonic) si chiar piese de mobila (All In One).
Suna complicat? Insusi fondatorul companiei explica: „Cea mai buna descriere a activitatii noastre este si cea mai simpla: indiferent de scopurile propuse, incercam unificarea cunostintelor din toate aceste domenii in ceea ce noi numim Arta Designului de Marca. Esenta Fuore sta tocmai in spargerea tiparelor si in depasirea granitelor care delimiteaza, in mod traditional, diferitele discipline de design”.
Primul proiect care a atras atentia asupra studioului s-a numit Mitsubishi Pajero Evolution, fiind dezvaluit in 2001, la Frankfurt. O interpretare radicala, conceptul propunea un edge-design dus la extrem si numeroase elemente care-l transformau intr-un bolid: jante de 22 toli, motor V6 biturbo de 3.5 litri, 450 CP si tractiune integrala. Ulterior, Fuore a mai introdus alte doua variatiuni pe aceeasi tema: Evo 22 (Geneva 2002) si Evo Rallye (Paris 2002), castigatorul raliului Paris-Dakar din 2003.
Tineti minte prototipul Subaru B11S introdus la salonul auto de la Geneva 2003? Inca o realizare Fuore, chiar daca Subaru omite uneori sa precizeze acest detaliu. Adevarata forta creatoare a echipei se reflecta totusi cel mai bine in ultimele doua proiecte: Formula XF 10 (Barcelona 2003) si BlackJag (Geneva 2004). Doua supercar-uri aflate in stadiul de concept, gata oricand sa concureze cu Ferrari Enzo, SLR McLaren si Porsche Carrera GT. Acestea sunt faptele. Ramane de vazut daca studioul si-a spus ultimul cuvant sau este doar inceputul unei lungi serii de propuneri originale. Beneficiind de experienta lui Himmel si creativitatea echipei sale, Fuore Design International are toate sansele sa urmeze un trend ascendent in viitor. Noi n-am paria impotriva acestui lucru.
Autoshow