Anul trecut paruse un nou model Suzuki, care se anunta foarte interesant. Iata ca acum, in urma drive-testului, suntem in masura sa va impartasim opiniile noastre despre Liana, cu care ne-am cunoscut astfel mai indeaproape.
Denumirea nu imprumuta, cum era poate de asteptat, numele vreunei fete. Oricum suntem aproape siguri ca pe o japoneza nu ar putea sa o cheme Liana. Numele semnifica „Viata intr-o noua era” (Life In A New Age – conform sloganului). Traducerea cuvant cu cuvant poate fi oarecum terna, insa designul si conceptia automobilului reliefeaza mult mai bine aceasta idee. Putin dintr-un monovolum si o picatura dintr-un break, iata intr-o fraza descrierea caroseriei.
Designul se inscrie in linia promovata de Suzuki, reintalnita si pe Ignis. Ca gabarit, Liana nu impresioneaza cu cei 4230 mm lungime, insa compartimentul motor foarte compact a creeat posibilitatea maririi la maximum a habitaclului, punctul forte in opinia noastra. La un ampatament de 2.48 metri exista destul spatiu pentru genunchii pasagerilor din spate.
Se remarca si inaltimea interioara generoasa, persoanele de 1.80-1.85 m neavand vreo sansa de a atinge plafonul cu capul. Pana aici nimic iesit din comun. Surpriza se produce o data cu pornirea motorului, moment in care tabloul de bord prinde viata. Ocupati cu acomodarea in masina am uitat sa va spunem ca in spatele volanului nu avem vreun indicator analogic ci un display.
Afisarea vitezei, a turatiei, precum si nivelul de combustibil si temperatura lichidului de racire se fac digital. Citirea vitezei de deplasare se face foarte usor, cifrele avand o dimensiune respectabila. Tot privind plansa de bord nici nu ne-am dat seama cat de cald era in masina, deoarece afara erau 39 de grade C. Din fericire, Liana are in dotarea de serie aer conditionat cu reglare manuala, deja un element obligatoriu in conditiile unei veri toride.
Dupa ce ne-am recapatat buna dispozitie termica trebuie sa facem si atmosfera, iar instalatia audio ne ajuta din plin. Avem la dispozitie radio, casetofon si CD in configuratia 50 W x 4. Totusi sa demaram pentru a vedea cum se comporta. Liana pe care am avut-o la test era echipata cu motorul de 1.6 litri, ce dezvolta 103 CP la 5500 rotatii pe minut. Cuplul maxim de 144 Nm se atinge la 4000 rpm.
Dupa cum o spun si cifrele, practica ne-a confirmat ca pentru a obtine reprize bune trebuie sa turezi cu nadejde propulsorul, care nu refuza regimurile inalte. In aceste conditii „sportive” trebuie sa acceptati cresterea regimului sonor. Si totodata nu trebuie sa exagerati cu abordarea in forta a virajelor, deoarece modelul nu a fost conceput pentru curse contracronometru Bucuresti-Sinaia.
Pentru uzul cotidian in oras, motorul este chiar foarte silentios, la ralanti neauzindu-se nici de afara. In trafic, Liana se conduce usor, soferul fiind ajutat de diametrul de bracaj de 10 metri si de suprafata vitrata mare. Parbrizul lat si pozitia corecta a montantului A confera o vizibilitate foarte buna in lateral-fata, acolo unde de obicei sunt probleme in observarea pietonilor. Oglinzile retrovizoare au fost gandite pentru sofer, in sensul ca sunt mari si ofera o panoramare eficienta, in defavoarea unui profil aerodinamic.
Pentru cine doreste, Liana poate fi echipata si cu motorul de 1.3 litri, ce dezvolta 90 CP. Mai mult, versiunea de 1.6 l este disponibila si cu tractiune integrala, diferenta de pret DDP intre ea si modelul 2WD fiind de 2679 Euro.
Sursa:www.autoshow.ro