Spotul „Smoking Kid”, filmat în Thailanda, a reușit să atragă rapid atenția pe internet, fiind accesat de aproape 150.000 de ori până în prezent.
„Cum te simți când un copil fumează?”, a fost întrebarea cu care creativii de la Ogilvy & Mather Bangkok au încercat să-și impresioneze publicul.
„Smoking Kid”, descrisă drept „Cea mai inteligentă campanie împotriva fumatului„, a fost premiată cu bronz la Cannes Lions International 2012, cel mai mare festival de publicitate din Europa.
Reclama debutează cu mai mulți adulți din Thailanda, care ies la o pauză de fumat. În scenă intră doi copii, o fată și un băiat, de 7 și 10 ani, ținând câte o țigară.
Cei mici se alătură diferitelor grupuri de adulți, cerând foc. Fiecare dintre fumătorii filmați, vizibil șocați, sunt îngrijorați și îi avertizează pe cei doi că „fumatul este dăunător sănătății”, enumerând diverse argumente împotriva acestui viciu.
„Atunci TU de ce fumezi?”, este răspunsul copiiilor, care le înmânează un bilet, după care pleacă. „Te îngrijorezi pentru mine. De ce nu o faci și pentru tine?„, este textul care apare pe bilet.
Mai jos se poate observa numărul de urgență pentru cei care doresc să renunțe la fumat. Toți adulții au păstrat broșura, iar unii chiar au aruncat țigareta.