Veniturile din muzica înregistrată la nivel mondial au crescut la 25,9 miliarde de dolari anul trecut, o cifră cu 18,5% mai mare decât în 2020. Principalul motiv este creșterea numărului de fani care s-au abonat la rețelele de streaming.
Acesta este cel de-al șaptelea an consecutiv în care piața înregistrează o creștere, potrivit unui raport publicat marți de Federația Internațională a Industriei Fonografice (Federation of the Phonographic Industry), organizația cu sediul la Londra care reprezintă businessul cu muzică înregistrată la nivel mondial.
CITEȘTE ȘI: Studiu: 29% dintre cei care ascultă muzică la nivel global folosesc metode ilegale sau fără licență
„Save Your Tears”, al lui The Weeknd, cel mai bine vândut single din 2021
De asemenea, s-a înregistrat o evoluție a comerțului fizic cu amănuntul pentru prima dată în ultimii 20 de ani, pe fondul carantinei impuse în pandemie.
Veniturile din streaming cu abonament plătit au crescut cu 21,9%, până la 12,3 miliarde de dolari, a transmis IFPI. La sfârșitul anului trecut existau 523 de milioane de utilizatori de conturi cu abonament plătit, potrivit raportului citat de Reuters. La nivel general, streamingul a reprezentat 65% din veniturile totale. Veniturile din format fizic au crescut cu 16,1%, la 5 miliarde de dolari.
„În întreaga lume, casele de discuri se angajează la un nivel foarte local pentru a sprijini culturile muzicale și pentru a contribui la dezvoltarea ecosistemelor muzicale emergente – susținând muzica locală și creând oportunități pentru ca aceasta să ajungă la un public global”, a spus directorul executiv al IFPI, Frances Moore.
În consecință, piața muzicală de astăzi este cea mai competitivă din istorie.
Singurul canal care a înregistrat o scădere au fost descărcările și alte formate digitale, cu venituri mai mici cu 10,7%, deoarece tot mai mulți oameni au apelat la diverse modele de ascultare a muzicii în loc să o cumpere.
Cea mai rapidă rată, de 35%, a fost înregistrată în Orientul Mijlociu și Africa de Nord. În top urmează America Latină, cu 31,2%, SUA și Canada, cu 22%, și Asia, cu 16,1%. Veniturile în Europa au crescut cu 15,4%, iar în Africa subsahariană au înregistrat o creștere de 9,6%.
„30”, al starului britanic Adele, a fost cel mai vândut album al anului, în timp ce hitul cântărețului canadian The Weeknd „Save Your Tears” a fost cel mai ascultat, cu 2,15 miliarde de streamuri.
CITEȘTE ȘI: „30” al Adele, desemnat cel mai bine vândut album din 2021
Foto: Profimedia Images