Livrările mondiale de PC-uri au coborât cu 8,3% în trimestrul al treilea față de perioada corespunzătoare a anului trecut, la 87,5 milioane unități, potrivit datelor companiei de cercetare Gartner.
Lenovo, care a cumpărat în urmă cu șapte ani divizia de PC-uri a IBM, a avut în trimestrul al treilea o cotă de piață de 15,7%, față de 15,5% pentru HP, potrivit Gartner. Într-un alt clasament, efectuat de compania de cercetare IDC, HP și-a păstrat poziția de lider, însă aproape la egalitate cu Lenovo, trendul datelor indicând că grupul chinez vine puternic din urmă.
HP, liderul pieței PC-urilor în ultimii șase ani, este în declin după mai multe schimbări rapide de management și de strategie, dar și din cauza ascensiunii tabletelor și altor gadget-uri mobile, preferate de consumatori în detrimentul PC-urilor tradiționale.
În ceea ce privește ascensiunea Lenovo, explicația este că firma se bucură de o poziție mai solidă pe piețele emergente, care oferă un potențial mai ridicat de creștere.