Vali Vasilescu – Cînd reclama e adevărată!
Pentru 30 de secunde de publicitate, se filmează ore întregi, după o mulţime de brainstorming-uri şi de scenarii propuse de firmele de publicitate. Pentru cea mai recentă reclamă la berea Ursus s-a apelat la o poveste adevărată. Protagonistul acesteia este Vali Vasilescu, cel mai tînăr coordonator de cascadori din România şi primul român membru al Taurus World Stunt Academy, instituţia ce oferă titluri onorifice ca recunoaştere a înaltului standard profesional în cascadorie. Originar din Timişoara, Vali a început să călărească de la 13 ani, cînd a mers la baza ”Dracula” din Voluntari. Pentru cîteva ore de echitaţie în weekend, muncea în timpul săptămînii reparînd sau instalînd programe pe computer. Cascadorii de la baza respectivă au organizat un show cu armăsari şi urmau să plece cu el prin ţară. Pentru că existau mai mulţi cai decît cascadori, i-au propus lui Vali să-i însoţească: ”Am profitat de ocazie, am dat un examen sumar de călărie şi am fost acceptat în trupă. Călăream în show, dar nu aveam de făcut nici o cascadă, bineînţeles. Au urmat apoi diverse videoclipuri, mici filme şi alte show-uri. La 18 ani, am primit unul din rolurile principale din spectacol – Cavalerul alb”. După ce a dat admiterea la Facultatea de drept, şi-a dat seama că vrea să fie cascador, spre dezamăgirea părinţilor, care îşi doreau ca fiul lor să ajungă avocat. A început cu lucruri uşoare, cascade de începător: căderi de pe cal sau sărituri de la înălţimi mici. Apoi, a trecut la explozii şi maşini răsturnate. Lui Vali îi place să se ”laude” cu faptul că nu a avut parte de nici un accident de cînd coordonează cascadorii. Care e secretul? Multe ore de pregătiri şi studiu. Niciodată nu intră-n scenă fără să aibă temele făcute. Iar acum are propria firmă… de cascadorii!
Indiferent dacă vorbim de cascadorii cu împuşcături şi explozii sau de cele cu armăsari, pericolul există în fiecare. ”Cascadoriile cu cai sînt mai grele pentru că animalul care îţi este partener trebuie să fie de acord cu cascada. Caii mei sfidează legile firii: sar prin pereţi (vorbesc de butaforie, bineînţeles, dar ei nu fac diferenţa între un perete de beton si unul de polistiren – deci încrederea lor în mine este imensă şi necondiţionată), trec prin foc şi chiar iau foc! Cu protecţia adecvată, bineînţeles, ca orice cascador. Nu încercaţi acasă! Şi nici acasă la bunica!”, ne sfătuieşte Vali. De altfel, armăsarii săi sînt protagoniştii multor spoturi pentru diverse produse: ape minerale, servicii bancare, telefonie mobilă şi multe altele. Între timp, Vali a devenit tătic. Băieţelul său, Filip, de un an şi cîteva zile, nu dă încă semne că ar vrea să îi calce pe urme, ceea ce lui Vali îi convine. Totuşi, îl va susţine în cazul în care îşi va dori să fie cascador.
O armată pentru reclamă Spotul publicitar pentru berea Ursus a necesitat o desfăşurare de forţe absolut impresionantă într-o fabrică în curs de demolare din Giurgiu. Recuzita şi resursele tehnice folosite sînt deosebite. Astfel, pentru filmarea spotului, a fost nevoie de trei maşini pregătite special pentru cascadorie, de un efectiv de şapte militari echipaţi cu veste şi căşti antiglonţ de ultimă generaţie, un TAB C79, un autoturism de teren ARO pentru intervenţie, adaptat condiţiilor de luptă din Irak, şi peste 2000 de cartuşe de manevră. Echipa de efecte speciale a incendiat peste 100 de cauciucuri pe parcursul filmării.