De Craciun si Revelion, peste 80% din cei care au ales oferta de turism intern se vor duce pe Valea Prahovei sau in Poiana Brasov.
Pe segmentul de turism rural, numarul de turisti a crescut cu aproximativ 10% in special datorita investitiilor realizate in marirea capacitatilor de cazare. Una dintre problemele majore cu care se confrunta turismul rural este faptul ca dupa epuizarea perioadei intre Craciun si Revelion, gradul de ocupare a pensiunilor scade drastic de la 100% la aproape 20% in zilele imediat urmatoare Revelionului. Principala cauza care sta la baza acestui lucru este concentrarea zilelor libere in special in perioada Craciunului si Revelionului, lucru care lasa goale unitatile de cazare rurale dupa ce aceasta perioada ia sfarsit.
"Cele mai cautate zone pe segmentul de turism rural sunt Bucovina si Maramuresul, urmate de regiunea Bran, Moeciu si Sibiu", spune Maria Stoian, presedinta Asociatiei Nationale de Turism Rural, Ecologic si Cultural (ANTREC).
Potrivit acesteia, pensiunile din aceste zone se asteapta la un numar de clienti cu 10% mai mare comparativ cu perioada de iarna a anului trecut in special datorita cresterii cu acelasi procentaj al capacitatilor de cazare, nu neaparat a numarului de pensiuni.
"Romanii, si din ce in ce mai mult strainii, s-au obisnuit de ceva vreme sa practice agroturismul, preferand o pensiune traditionala in locul celor 4 stele mai mereu neacoperite de calitatea serviciilor oferite. Tocmai de aceea au devenit cele mai solicitate zone regiuni ca Maramuresul cu horinca, obiceiuri minunate si oameni speciali, Bucovina cu spiritualitatea profunda si mancare multa moldoveneasca, Branul pentru turistii mai comozi, dar dornici sa plece din Bucurestiul prea aglomerat si Marginimea Sibiului devenita peste noapte zona cunoscuta de turistii dornici sa ajunga in Capitala Cuturala Europeana 2007", spune Violeta Stroila, travel consultant in cadrul agentiei de turism Paraelel 45. Cu toate acestea, oricand va fi la moda Revelionul la Poiana Brasov sau la Predeal, zone care concentreaza cea mai mare parte din ofertele de turism ale agentiilor locale.
"Pensiunile au un grad de ocupare de aproximativ 100%, majoritatea covarsitoare a turistilor fiind romani. Principala problema cu turismul rural este faptul ca in perioada Craciunului sau Revelionului gradul de ocupare este 100%, dupa care in ianuarie nivelul scade la 20%-30%", spune Stoian. Potrivit acesteia, majoritatea turistilor vin in zonele mentionate in special pentru a degusta produsele culinare specifice, pentru plimbari cu sania si altele. Dar structura vacantelor, care sunt concentrate in special in perioada Craciunului si a Revelionului, lasa practic goale pensiunile dupa epuizarea acestei perioade.
"Valea Prahovei si Poiana Brasov sunt zonele cele mai solicitate de turisti in perioada Craciunului si a Revelionului si detin o pondere de 80% din totalul cererilor care vizeaza oferta de turism intern", spune Cristina Irimia, director de marketing in cadrul agentiei de turism J’Info Tours.
Potrivit acesteia, 90% din pachetele propuse pentru turismul intern au fost vandute, cererea pentru acest tip de servicii fiind cu 7% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit reprezentantei J’Info Tours, 20% din vanzarile anuale ale companiei se realizeaza in perioada sezonului de iarna. Pentru anul acesta, J’Info Tours estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 35% comparativ cu 2006, in conditiile in care compania a raportat la noua luni afaceri de 29 de milioane de euro, in crestere cu 45% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Â