Utilizatorii se confrunta cu noi pericole

Apropo.ro / 22.10.2004, 13:23
Utilizatorii se confrunta cu noi pericole
Atacurile "phishing" care incearca sa fure informatii personale, pot deveni foarte periculoase, avertizeaza expertii. Trucuri sofisticate, prin care mesajele false par mai plauzibile ar putea cauza multe victime, avertizeaza cercetatorul Markus Jakobsson. Aceste noi atacuri ar putea

Atacurile „phishing” care incearca sa fure informatii personale, pot deveni foarte periculoase, avertizeaza expertii.

Trucuri sofisticate, prin care mesajele false par mai plauzibile ar putea cauza multe victime, avertizeaza cercetatorul Markus Jakobsson.

Aceste noi atacuri ar putea exploata si retelele sociale online.

Pentru combaterea acestori tipuri de atac, Jakobsson recomanda reducerea cat mau mult posibila a datelor personale care sunt impartasite.

Atacurile „phishing” sunt tot mai raspandite deoarece infractorii de pe net incearca sa gaseasca metode noi ca mesajele false sa para legitime.

Unele dintre cele mai sofisticate mesaje e-mail „phishing” trimit utilizatorii pe situri care arata exact ca cele ale firmelor financiare sau companiilor online alese.

Trucuri codate pot ascunde locatiile reale a acestor situri astfel utilizatorii ofera informatii personale precum nume de logare, parola si numere de conturi.

Un atac recent a schimbat bara browser de pe Microsoft Explorer cu una functionala dar falsa pentru a ascunde originea sitului.

Dar atacurile viitoare vor fi si mai sofisticate si vor insela si mai multe persoane. Atacurile din viitor vor exploata datele aflate despre potentialele victime. Un astfel de atac ar implica e-mailuri trimise persoanelor care liciteaza produse pe eBay.

E-mailul ar putea afirma ca persoana in cauza a castigat licitatia si este nevoie de datele personale pentru a finaliza vanzarea.

Un alt atac ar putea folosi retele sociale, precum Orkut, pentru a afla cine pe cine cunoaste si apoi sa foloseasca aceste nume pentru a crea e-mailuri false care par a veni din partea cunostintelor. Al treilea tip de atac ar putea sugera o problema a accesului pe net si sa trimita un e-mail cu propunerea unui serviciu pentru rezolvarea problemei.

Desi tehnologia va incerca combaterea acestor fraude, este nevoie si de ajutorul utilizatorilor. „Informatiile personale ar trebui sa apara pe Web doar cu acordul utilizatorului si doar in cazuri in care este foarte important, cunoscand riscurile”. a adugat Markus Jakobsson.

Sursa: www.news.bbc.co.uk, preluat de SmartNews.