Ungaria foloseste pentru achizitii publice tehnologia Oracle
EKR va functiona ca o piata virtuala prin care guvernul Ungariei va putea achizitiona bunuri si servicii. Pe langa echipamentele hardware, dispozitivele de retea, componentele de securitate si aplicatiile software de baza, contractul include solutiile Oracle iProcurement si Oracle Exchange Marketplace, precum si serviciile de consultanta aferente.
Consortiul castigator va definitiva implementarea sistemului EKR pana in ianuarie 2004. EKR va functiona ca o piata virtuala prin care guvernul Ungariei va putea achizitiona bunuri si servicii. Prima faza majora a proiectului se desfasoara intre 1 februarie si 31 decembrie 2002 si prevede posibilitatea ca agentiile guvernamentale si institutiile publice sa poata cumpara in sistem electronic bunuri IT considerate „high priority”, stabilite printr-o hotarare oficiala a guvernului maghiar.
In a doua faza, care va incepe la 1 iulie 2002, sistemul va fi extins treptat, astfel incat sa permita cumpararea tuturor produselor de inalta prioritate, stabilite prin lege.
Atat furnizorii, cat si cumparatorii pot folosi sistemul EKR ca pe un veritabil portal accesibil prin Internet. Fiind un sistem guvernamental, EKR include o serie de elemente speciale, care se diferentiaza de functionalitatea unor piete electronice clasice. Portalul EKR va oferi toate procedurile tipice de licitatie definite de legislatia maghiara si prevazute de directivele curente ale Uniunii Europene.
Functionalitatile generale oferite de sistemul EKR prevad cataloage de comenzi, licitatii inverse si achizitii bazate pe propunere formala.
Avantajele majore conferite de utilizarea sistemului electronic de achizitii publice EKR constau in: – Cresterea transparentei si reducerea costurilor de achizitie prin selectarea doar a acelor produse ce figureaza in cataloagele electronice, aprobate de organisme autorizate.
– Cele mai scazute preturi – utilizatorii pot compara direct preturile si calitatea produselor inscrise in cataloage. In plus, gratie sistemului electronic, cumparatorii individuali pot fi agregati sub forma unei entitati considerabile de potentiali clienti, ceea ce permite furnizorilor aplicarea unor discount-uri de volum.
– Imbunatatirea eficientei pe canalele de distributie si calificarea furnizorilor.
– Cicluri de achizitie mai rapide si eliminarea deciziilor ad-hoc – sistemul de achizitii publice elimina o serie intreaga de proceduri birocratice legate de definitivarea contractelor cu furnizorii, obtinerea informatiilor legate de produse, aprobarea si comandarea achizitiilor.
Solutia Oracle Exchange Marketplace ofera o platforma extrem de scalabila si flexibila, ce suporta managementul tranzactiilor, catalogarea comenzilor, licitatii directe si inverse, precum si procesarea notelor de plata si a incasarilor.
Oracle Exchange Marketplace inglobeaza elemente de functionalitate ce suporta intregul ciclu al proceselor de cumparare si vanzare, de la selectarea si afisarea produselor, la executia comenzilor si a platilor. Platforma permite departamentelor de achizitii si vanzari din cele mai diferite organizatii sa contribuie la administrarea categoriilor si cataloagelor de produse, procedurilor de autorizare, fluxului de lucru, precum si la gestionarea tranzactiilor.
Unul dintre cele mai importante avantaje conferite de Oracle Exchange Marketplace este capacitatea de a suporta comertul la scara globala, datorita facilitatilor multi-valute si multi-lingvistice.
Baza de date Oracle 8 pe care este fundamentata arhitectura software a proiectului de achizitii publice din Ungaria, confera platformei Oracle Exchange putere, scalabilitate si functii superioare de securitate. Totodata, Oracle si partenerii sai asigura si o mare varietate de servicii de integrare, legate de conectivitate, integrarea sistemelor ERP, precum si intretinerea si compatibilitatea cataloagelor electronice.
Infrastructura hardware este proiectata in jurul a 5 servere Compaq Alpha 64-bit, compuse din doua masini DS 20s (folosite ca servere de instruire si portal), doua ES 45s si un server GS 80 din clasa WildFire. Configuratia hardware e completata de 8 servere ProLiant. De asemenea, Compaq va furniza sistemul de securitate, sistemul de management si de autorizare, un sistem back-up, intregul sistem de alimentare si cablare.
Proiectul mai include un centru de arhivare, unul de administrare a documentelor si un sistem de procesare a semnaturilor electronice.
Prin intermediul sistemului electronic de achizitii publice administrat de Posta Maghiara, organizatiile guvernamentale din Ungaria au posibilitatea de a obtine importante reduceri de costuri si de timp, beneficiind de facilitatile generale oferite de cele mai performante solutii si tehnologii Oracle.