Un vultur italian foarte rar

Apropo.ro / 07.08.2007, 19:29
Un vultur italian foarte rar
Antas Berlinetta (Antas inseamna "vultur" în etrusca) este un automobil extrem de rar și extrem de scump, care pastreaza tradiția italiana a carosierilor specialiști în aluminiu. Atelierul F&M Auto a fost înființat la începutul anilor '60 de pilotul Antonio

Galerie foto Antas Berlinetta (Antas inseamna „vultur” în etrusca) este un automobil extrem de rar și extrem de scump, care pastreaza tradiția italiana a carosierilor specialiști în aluminiu.

Atelierul F&M Auto a fost înființat la începutul anilor ’60 de pilotul Antonio Faralli, în parteneriat cu specialistul în vopsitorie Rossello Mazzanti. Aceștia, împreuna cu fiii lor, au reușit sa faca din micul atelier o companie recunoscuta pentru restaurarea mașinilor de epoca, iar superba creație Antas este prima mașina dezvoltata de la zero de aceasta firma din Toscana.

De fapt, partea mecanica este preluata de la alte supersportive, în funcție de dorința clientului, F&M Auto concentrându-se pe realizarea caroseriei din aluminiu (pastrând tradiția carosierilor italieni) și pe personalizarea interiorului extravagant. Prima apariție în public a mașinii a avut loc cu ocazia evenimentului „Top Marques Monaco 2007”, în prezența prințului Albert, dupa care cei de la F&M Auto au fost invitați sa-și expuna bijuteria în cadrul „Le Mans Driver’s Parade”, alaturi de alte nume de prestigiu din olimpul mașinilor sport.

Așa încât nu ne mira ca anual sunt fabricate manual doar doua exemplare, pentru care doritorii platesc cecuri cu cel puțin șase cifre, în funcție de nivelul de personalizare și extravaganța dorit. Pentru platforma tehnica utilizata în cazul lui Antas (grup motopropuslor, tren de rulare, subansamble ale direcției, frânelor, etc) se pot alege modele de serie supersport precum Ferrari 550, Aston Martin, Jaguar XKR, BMW M6 șamd, principala caracteristica fiind poziționarea frontala a propulsorului. Dar gama de opțiuni nu este limitata doar la aceste modele, clientul putând lua în considerare și modele mai vechi (de exemplu, primul Antas a fost construit pe platforma unui Maserati Quattroporte din 1966), ba chiar și mașini cu propulsor central sau spate, caz în care procesul de proiectare va fi mai dificil.

În conceperea caroseriei este implicat în mod direct și clientul, care are posibilitatea sa își personalizeze mașina prin detalii exclusiviste, alaturi de designerii firmei. Deși construcția manuala a caroseriei respecta tradiția carosierilor italieni, faza de creație consta atât în schițe pe hârtie, cât și în randari computerizate, clientul vizualizând, practic, mașina înainte ca aceasta sa capete forma palpabila. În termeni industriali, faptul ca un automobil are nevoie de 11 luni pentru a fi realizat, poate parea de neconceput. Însa pentru atelierul F&M Auto conteaza foarte mult arta și dedicarea care sunt investite în fiecare automobil, fiecare panou din aluminiu al caroseriei fiind faurit cu uneltele pe care le foloseau cu decenii în urma maeștrii carosieri italieni. Pâna și Rolls Royce este depașit la acest capitol al pasiunii și exclusivitații!

Citeste mai mult in ProMotor

Tags: