Cu noua varianta de Leon producatorul spaniol incearca sa faca cinste renumelui sau de marca sportiva, cu toate ca, din anumite puncte de vedere este o dezamagire.
Asta pentru ca, in pofida faptului ca motorizarea promite mult (2.0 TFSI de pe Golf GTI, dar in acest caz cu 240 CP!), masina are doar doua roti motrice, ceea ce s-ar putea sa fie prea putin pentru puterea dezvoltata.
Stau si ma intreb: de ce se face economie cu tractiunea integrala, cand aceasta acum cativa ani era prezenta si pe un Leon turbo de doar 180 CP?
In fine, n-avem totusi de ce sa ne plangem, pentru ca cifrele seci arata foarte bine: 0-100 km/h in doar 6,4 secunde, viteza maxima 246 km/h.
Datorita curbei excelente de cuplu reprizele sunt fulminante, de exemplu in treapta a patra intervalul 80-120 km/h este absolvit in 6,4 secunde, dar si in treapta a sasea timpul este excelent: 8,2 secunde.
O alta veste buna este ca, folosit intr-un regim normal, masina consuma, in medie, numai 8,6 l/100km.
Suspensiile au fost setate mai ferm, jantele sunt enorme (18 inci), la fel si discurile de frana ventilate (345 mm) standard, iar megalomanii pot opta contra cost pentru un set Brembo, cu adevarat de curse – toate aceste interventii facand din Leon Cupra nu doar o simpla compacta rapida, ci o masina in care senzatiile tari sunt cu adevarat acasa.
Citeste mai mult in ProMotor