Un nou studiu explică sindromul „filmului care te-a făcut să te simți bine”
În ciuda bogăției de conținut evocator emoțional pe care industria de divertisment o produce, relativ puțină atenție științifică a fost acordată faptului că mass-media creează emoții pozitive, în spercial speranță.
Într-un articol recent, intitulat: „The Pursuit of optimism: Hope Operaționalizarea în Divertisment Media Narrative!, publicat în revista Routledge Media Psychology, autorul Abby Prestin prezintă rezultatele cercetărilor cu privire la efectele asupra publicului ale personajelor „underdog” din mass-media de divertisment.
Sentimentele de speranță sunt asociate cu beneficii pentru bunăstarea psihologică și fizică, și eforturi de a crește sau a susține sentimentele de speranță sunt incluse din ce în ce mai mult în intervențiile de wellness.
Studii recente arată că mass-media ar putea fi un instrument înălțător și un mijloc puternic de a genera speranță pentru telespectatori.
Rezultatele acestui studiu sugerează, de asemenea, că narațiunile „underdog” oferă spectatorilor nu numai modele de viață, de persoane care lucrează cu determinare, dar speranța indusă poate crește probabilitatea ca telespectatorii să își urmărească propriile obiective.