Un nou Benelli dupa 30 de ani
Dintr-o privire iti dai seama ca nu e o japoneza. Designul e atat de original si futurist incat ai impresia ca motocicleta s-a intors de undeva din viitor. Formele sunt inspirate din cele ale unui avion de vanatoare: muchii ascutite despicand aerul, „aripioare” portante la rezervor si la aripa spate, totul culminand cu „turbinele” ce incadreaza stopul si sunt necesare la racirea radiatorului.
Da, ati citit bine, radiatorul este in spate asezat orizontal (ca la masinile din Formula 1) sub sa. Aceasta gaselnita a celor de la Benelli a permis redesenarea tuturor elementelor componente si iesirea din sabloanele cunoscute pana acum.
Avantajele eliminarii radiatorului frontal a generat o reactie in lant, ce a dus la numeroase schimbari care insumate conduc in primul rand la cresterea aerodinamicitatii si scaderea in greutate, cruciale la un motor sport.
Astfel, asezat in spate, radiatorul este cu 20% mai mic decat unul asezat frontal si nu este afectat de caldura directa de la motor. Motorul primeste direct o priza de aer rece, nefiind obturat de nimic. Latimea motocicletei in dreptul motorului a fost mult redusa, blocul motor fiind lat de doar 360 mm! Toate celelalte elemente (generatorul, alternatorul, etc) sunt plasate in spatele cilindrilor.
Motorul in sine este cu trei cilindrii in linie avand o capacitate de 898.4 cmc, patru supape pe cilindru, prevazut cu contrabalansoare si fixat pe cadru prin montanti de cauciuc pentru a reduce din vibratii. Inspirata direct din tehnologia folosita la Formula 1, sistemul de aprindere integrata si injectie indirecta foloseste trei injectoare dar se lucreaza deja la o solutie alternativa ce foloseste sase injectoare.
Ambreiajul este multidisc in baie de ulei, dar pentru modelele dedicate in totalitate curselor se poate opta pentru un ambreiaj dubludisc uscat. Cutia de viteze cu sase trepte este creata in ideea de a avea o intretinere usoara, putand fi scoasa fara a demonta motorul. Acest fapt scurteaza mult testarea cutiilor de viteza in timpul productiei si la setarea de rapoarte diverse in timpul testelor pe circuitele de viteza in vederea stabilirii celei mai bune configuratii.
Performantele oficiale dezvoltate de acest motor nu au fost declarate, dar se vorbeste despre 140 CP dezvoltati la 11500 rpm si un cuplu de 95 Nm la 8800 rpm pentru versiunea de strada. Viteza maxima nu va depasi 280km/h deoarece va fi limitata din constructie. Probabil este viteza minima de decolare.
Scheletul acestei Tornade este combinat: partea din fata este din otel aliat cu crom-molibden si inglobeaza in structura sa si motorul iar spatele cuprinde bascula monobrat din aluminiu de care sunt prinse suspensia si roata spate. De remarcat faptul ca unghiul furcii poate fi ajustat intre 22.5 grade si 24.5 grade.
Jantele sunt de 17 inci amandoua, dar incaltate cu anvelope de 120/70 pe fata si 190/50 pe spate. Doua discuri de 320 mm si un disc de 180 mm cu etriere cu cate patru pistonase pot opri in siguranta orice motocicleta. Cred ca cei care au limitat viteza ar fi trebuit sa aleaga intre a sugruma motorul sau a-l dota cu ancora de siguranta.
Sursa: www.autoshow.ro