Australianul Clive Palmer a anunțat ca are de gând să realizeze în China o copie modernă a Titanicului, la fel de luxoasă ca transatlanticul original, iar construcția navei de croazieră de lux va începe anul acesta.
Construcția navei de croazieră de lux va începe în 2013, iar călătoria sa inaugurală din Anglia spre America de Nord este prevăzută pentru sfârșitul anului 2016.
Clive Palmer, unul dintre cei mai bogați oameni din Australia, a comandat la compania chineză CSC Jinling Shipyard construirea versiunii secolului 21 a vestitului Titanic, iar proiectul va costa peste 200 de milioane de dolari.
Ge Biao, directorul constructorului naval CSC Jinling Shipyard, a declarat că a înființat o echipă specială pentru a îmbunătăți o serie de facilități de software și hardware. Această echipă este pregătită să construiască „Titanic II”, contribuind astfel la intrarea Chinei pe piața mondială de croazieră.
Clive Palmer a înființat propria companie, Blue Star Line, pentru a lansa propriul pachebot, care va avea lungimea de 270 de metri. Antreprenorul australian a promis că luxul va caracteriza, ca și pe vasul original, cele 840 de cabine repartizate pe cele nouă punți, restaurantele, piscinele și sălile de sport. Mai mult, vor fi angajați cercetători care să caute în arhive detalii pentru a putea recrea apoi designul interior.
Noul Titanic nu va fi totuși un geamăn identic: noi norme de siguranță impuse în secolul curent vor modifica aspectul general al exteriorului navei, cu numere noi de bărci de salvare și o nouă poziționare pentru acestea.
„Va fi la fel de mare și de luxos ca Titanicul, dar va fi echipat cu tehnologie de ultimă oră și cu sisteme de securitate și de navigare moderne”, a declarat industriașul australian într-un comunicat.
Alte modificări aduse vor fi de ordin tehnic: coca vasului va fi sudată, nu nituită, pachebotul va fi înzestrat cu un bulb de etravă care reduce rezistența la valuri, motoare Diesel și propulsoare la proră, care permit o manevrabilitate mai bună.
Clive Palmer, a cărui avere este estimată la peste 5 miliarde de dolari australieni (3,7 miliarde de euro), este unul dintre marii furnizori de cărbune și minereuri de fier pentru industria chineză.