La Salonul Auto de la Geneva, compania Daewoo a aratat versiunea finala a modelului Kalos. In plus a fost prezentat si proiectul V222 alias Magnus. Despre ce este vorba?
Preluarea lui Daewoo Motor de catre GM este cruciala pentru restructurarea intregii economii din Coreea de Sud. Un esec al negocierilor ar deranja ambele parti in cauza. Pentru coreeni este evidenta pozitia, dar si General Motors ar fi pus intr-o situatie jenanta. De ce? Pentru ca GM a investit deja milioane de dolari si ore de management in afacerea care ar fi trebuit sa se incheie definitiv la sfarsitul anului trecut. Dar lucrurile merg inainte.
Probe: Kalos si Magnus.
Fratele mai mare al lui Matiz se numeste Kalos si prima versiune a acestuia a-ti vazut-o in numarul 21 al Autoshow. Fata de Matiz avem un castig de spatiu tradus printr-un confort sporit. Diferentele sunt: la lungime 36 cm in plus, la latime 19 cm, la inaltime 1 cm, iar in cazul ampatamentului castigam 14 cm. Insiruirea pare destul de seaca, dar daca analizam implicatiile, vorbind in termeni de reconfigurare a interiorului si in general a organizarii automobilului, noul Kalos vine tare din spate. Noul model este de fapt o fuziune dintre un automobil mic si un monovolum. Kalos a fost gandit sa tinteasca clientela cu varste intre 20-30 ani.
In filozofia lui Daewoo oamenii cu aceste varste sunt dispusi sa accepte balanta dintre eleganta si modernitatea exteriorului si simplitatea si functionalitatea interiorului. La exterior designul lui Kalos imbina cu succes, spunem noi, contrastele, precizia geometrica si suprafetele vitrate. La o privire sumara se vede mostenirea genetica a lui Matiz prin alura, dar la o privire subtila remarcam de fapt un look sportiv ferm accentuat de spoilerele fata si spate precum si de blocurile optice incastrate fluid caroseriei.
Din lateral apare o alura zvelta gata de atacul unor drumuri ocupate, in parte, de altii pe numele lor Toyota Yaris, Honda Jazz, Daihatsu YRV. La spate desenul spoilerului precum si profilarea pasajelor rotilor, dar si eleronul de deasupra lunetei tradeaza intentia celor de la Daewoo pentru zone de design comune tuturor actorilor importanti din zona monovolumelor mici. Interesante sunt aspectul jantelor si dimensiunile pneurilor cu profil jos, 185/60 R 14. Simplitate si functionalitate sunt cuvintele cheie ale designului interior al lui Kalos.
Un cockpit de bun gust si folosirea formelor circulare pentru instrumentele de bord, a manerelor de la portiere, a orificiilor instalatiei de climatizare precum si multiplele spatii de depozitare, via monovolume, creeaza premizele unui interior corect.
Kalos va dispune de doua versiuni de caroserie: hatchback (5 usi) si berlina (4 usi). Motorizarile, preluate de la Opel Corsa, sunt: 1.2 litri de 71 CP/5500 rot/min si cuplu de 102 Nm/4000 rot/min si un 1.4 litri de 80 CP/5600 rot/min si cuplu de 115/3200 rot/min. Daewoo spune ca motoarele vor respecta standardele Euro-III. Transmisia lui Kalos va fi o cutie manuala cu 5 trepte si optional va putea fi inclusa si o cutie automata cu 4 trepte.
La capitolul siguranta Kalos spera sa obtina un rating de patru stele din 5 posibile. Cum? Prin elemente de structura ce disipeaza energia de impact sau prezenta unor zone de absorbtie moi in partea frontala, de protectie a pietonilor. La siguranta pasiva Kalos are, pe langa airbag-uri si sidebag-uri, bare antiintruziune, centuri pretensionate cu prindere in trei puncte la toate cele cinci pozitii ale pasagerilor si o ancora speciala pentru scaunul copilului.
Sistemul de franare are ABS si EBD (Electronic Brake Distribution), sistem ce monitorizeaza incarcarea automobilului precum si conditiile de rulare. In viitor specialistii lui Daewoo promit un sistem keyless (fara cheie) de deschidere a usilor, sistem ce lucreaza impreuna cu imobiliser-ul prezent deja la bordul automobilului.
Dar schimbarea la fata a lui Daewoo s-a intamplat la Geneva la prezentarea proiectului botezat V222. Schitat de ItalDesign, V222 alias Magnus vrea sa se impuna intr-un segment dominat de nume sonore ca Toyota Camry, Honda Accord si Volkswagen Passat. Pentru asta V222 a fost subiectul a peste 2 milioane de kilometri de teste desfasurate de la Institutul MIRA si Milbrook din Anglia pana la Alice Springs in Australia.
Ca proportii V222 este cu 10 cm mai lung decat Leganza, iar la ampatament vorbim de 3 cm avantaj. V222 promite un confort sporit pasagerilor, dar si 430 de litri pentru portbagaj, mai mult cu 19 litri fata de Leganza. Interiorul elegant dezvaluie un design in doua tonuri, iar, surpriza, prezenta ca dotare standard a ornamentelor din imitatie de lemn.
V222 este propulsat de un 2 litri cu 4 si 6 cilindri ce dezvolta 132 CP/ 5400 rot/min si cuplu 184 Nm/ 4400 si respectiv 141 CP/ 5600 rot/min, cuplu 190 Nm/ 3800 rot/min. Transmisia este asigurata de o cutie automata cu 4 trepte, cu poarta pentru schimbarea secventiala a treptelor. V222 va inlocui Leganza. Automobilul va fi produs la Pupyong intr-un „tiraj” de 400.000 de bucati pe an.
Sursa: www.autoshow.ro