Dupa o convalescenta indelungata, firma britanica incearca sa iasa din conservatorismul englezesc si, pe langa clasicul motor cu trei cilindri in linie mai adauga inca doua motorizari
Daca Harley-Davidson se forteaza sa intre in normele cele mai stricte de poluare si sa aduca un suflu nou in tehnologia de aproape 100 de ani, trecand peste toate scandalurile iscate de clientii fideli, iata ca Triumph trimite in America un model special dedicat, ce are motorul racit cu aer. Luptand impotriva curentului, sansele de izbanda sunt mult reduse, dar probabil stiu ei mai multe.
Oricum, modelul Bonneville America pare facut mai mult pentru colectionari avand clar definita linia de design a motocicletelor din anii ’50. Chiar daca nu s-ar fi numit asa, e clar ca se vrea o apropiere de modelele tipic americane: ghidon lat, furca groasa pe fata cu o inclinatie mare, comenzi de picior montate avansat, rezervor „picatura”, sa joasa pentru conducator, continuata cu o alta pentru pasager ce poate fi eliminata, pentru a mari sentimentul de libertate.
Instrumentatia cuprinde vitezometrul mare, cu cadran alb, asezat exact in spatele farului si o consola nichelata, montata deasupra rezervorului, ce cuprinde becurile de stare si cheia de contact. Inca o „inspiratie” de la Harley, cheia de contact este fixa pe motocicleta, fiind mai degraba un buton rotativ. Pentru siguranta se poate bloca exact ca un lacat.
Saua este la o inaltime de doar 720 mm si datorita comenzilor avansate permite o buna pozitie pentru orice conducator, inalt sau scund. O gramada de elemente nichelate fac motocicleta sa straluceasca si mai mult, captand privirile asupra ei, incepand de la far si aparatorile amortizoarelor si pana la tobele de esapament. Partea interesanta este motorul. Pe dinafara arata exact ca primele motoare cu doi arbori cu came, racite cu aer, ce echipau modelele mai vechi de la Triumph.
La interior insa trebuie remarcat faptul ca aprinderea se realizeaza la un interval de 270 grade, ceea ce da in primul rand un sunet mai aproape de al unui cruiser american.
Alimentarea se face prin doua carburatoare Keihin ce au filtrele de aer la vedere, iar aprinderea este controlata electronic. Puterea de doar 61 CP obtinuti la o turatie destul de ridicata (7400 rpm) este mult inferioara fata de un motor cu o aprindere normala la 360 grade, dar s-a castigat astfel un cuplu bun, de 60 Nm la doar 3500 de rotatii. Viteza maxima nu este impresionanta, dar pentru un cruiser de 790 cmc cei 160 km/h sunt deja peste necesitati.
Ambreiajul este de tip multidisc in baie de ulei, iar cutia de viteze are 5 rapoarte, suficiente pentru calatorii de relaxare.
Tevile de evacuare sunt lungi, nichelate si asezate simetric de o parte si de alta a motocicletei. Terminatia lor este iarasi de inspiratie americana, fiind „taiate” oblic.
Rotile sunt groase, de 110 pe fata si 170 pe spate, conferind robustete si stabilitate in curbe luate mai pe genunchi. Franele, un disc de 310 mm pe fata si un disc de 285 pe spate, pot opri in siguranta cele 226 de kilograme (masa proprie).
Cu acest model, Triumph doreste sa redevina liderul european pe piata Statelor Unite. Sa nu uitam totusi ca producatorii de motociclete americani, in special Indian, au luat o palma grea dupa 1935 cand guvernul Marii Britanii a marit taxele vamale pentru motocicletele din import. Oare americanii au uitat?
Sursa: www.autoshow.ro