UN CAZ DE EXORCIZARE/The Exorcism of Emily Rose
Numarul de exorciști catolici a crescut în ultima decada de la 30 la 300.
Arhiepiscopia Romano-Catolica a orașului Chicago l-a angajat recent cu norma întreaga pe primul exorcist oficial în cei 160 de ani de istorie .
În New York, patru preoți catolici au investigat oficial peste 40 de cazuri de oameni posedați începând din 1995.
Printr-o decizie extrem de rara, Biserica Catolica a recunoscut în mod oficial posedarea demonica a unei tinere colegiene de 19 ani.. Povestit în secvențe retrospective terifiante, EXORCIZAREA LUI EMILY ROSE nareaza procesul de urmarire a preotului acuzatde neglijența, care a avut ca rezultat moartea tinerei fete, banuita de fi posedata. Inspirat de evenimente adevarate, filmul îi are în distribuție pe LAURA LINNEY în rolul lui Erin Bruner, avocata Parintelui Richard Moore (TOM WILKINSON), preotul care a efectuat controversata exorcizare.
Emily Rose (JENNIFER CARPENTER) parasește caminul protector al casei sale pentru a merge la colegiu, netrecându-i prin minte ceea ce avea sa o aștepte. Într-o noapte, singura în dormitor, are prima „halucinație” terifianta și leșina. Pe masura ce atacurile sale devin din ce în ce mai dese și mai brutale, Emily, o credincioasa catolica convinsa, hotaraște sa apeleze la o exorcizare efectuata de preotul de la parohia sa, Parintele Richard Moore. Cum fata moare în timpul ritualului de exorcizare preotul este acuzat de omor prin neglijența.
EXORCIZAREA LUI EMILY ROSE este o povestea captivanta a unei tinere femei care devine în mod inexplicabil și disperat bolnava. Emily Rose traiește viziuni terifiante și îndura convulsii distrugatoare ce o ruineaza din punct de vedere fizic. Este diagnosticata de un neurolog ca fiind epileptica, dar medicamentația prescrisa se dovedește a fi fara efect. Simptomele ei se înrautațesc, si un al doilea diagnostic dat de psiholog este acela ca Emily nu sufera numai de epilepsie, ci și de psihoza.
Când durerea devine mai puternica decât putea suporta iar tratamentul medical nu aduce nici o îmbunatațire, Emily apeleaza la ajutorul preotului parohiei. Dupa o lunga deliberare, parintele Moore este de acord sa efectueze o exorcizare, lucru pe care nu l-a mai facut niciodata. Emily și Parintele Moore își pun nadejdea in credinta, cea care ofera o interpretare bolii lui Emily; demonii i-au posedat mintea și corpul și sunt cauza cumplitului sau chin.
În pofida eforturilor eroice ale Parintelui Moore, Emily moare în timpul unei ședințe de exorcizare și ulterior preotul este acuzat de omor prin neglijența din cauza lipsei de asistența medicala. Procesul ce urmeaza opune rațiunea și știința credinței si convingerilo religioase, urmarind prin flash-back-uri evolutia bolii lui Emily și oferind interpretari din ambele puncte de vedere.
„Akira Kurosawa este regizorul meu favorit, și filmul sau Rashomon face parte dupa parerea mea dintre cele mai bune filme ale sale. Gasesc structura acestui film ca fiind fascinanta și fantastica. Este în esența o drama a unei curții de judecata care privește retrospectiv un singur eveniment din diferite perspective „, spune regizorul și co-scenaristul Scott Derrickson.
„Avantajul de a putea avea secvențe retospective în timpul scenelor din sala de judecata, de a varia perspectivele asupra posedarii și exorcizarii lui Emily Rose permit publicului sa se decida asupra a ceea ce cred ei ca se poate întâmpla sau nu”, continua Derrickson. „Intenția mea este sa fac un film care sa provoace lumea sa se întrebe ce crede despre spiritul demonic. În mod inevitabil când pui întrebari ca acestea sfârșești prin a te întreba ce crezi despre Dumnezeu, ce parere ai despre moraliate, ce parere ai despre natura memoriei și a adevarului.”
În plus pentru a angrena publicul, structura povestirii permite personajelor sa puna la îndoiala propriile sisteme de credința. „Personajul Laurei Linney, Erin, trece prin multe încercari datorita modul ei de a privi lumea, care o determina sa inceapa sa-și puna întrebari de genul acelora pe care religia și viziunea spirituala asupra lumii ni le pun noua, tuturor. Care sunt caile etice de a trai în lume – de a lua decizii – de a te înțelege cu ceilalti”, afirma producatorul și co-scenaristul Paul Harris Boardman.
DESPRE FILIM
Prima data când „EXORCIZAREA LUI EMILY ROSE” mi-a atras atenția s-a întâmplat într-o dupa-amiaza ploioasa de duminica când Clint Culpepper, Președintele Screen Gems, m-a sunat – ‘Am citit 40 de pagini din scenariul acesta. Trebuie sa îl citești’, își amintește producatorul Gary Lucchesi. „Deci, m-am întâlnit cu Clint și am început sa citesc scenariul în timp ce el îl copia. L-am luat acasa și într-o ora am citit 125 de pagini, și nu pentru ca citesc foarte repede, ci pentru ca povestea și scenariul erau atât de provocatoare. Am cumparat scenariul în acea noapte.”
Din întâmplare Derrickson și Boardman au gasit povestea adevarata care a inspirat scenariul și au fost imediat intrigați. „Împreuna cu Paul faceam cercetari pentru un scenariu de Jerry Bruckheimer. Lucram cu un ofițer al poliției orașului New York care este specializat în cercetarea fenomenelor paranormale”, își amintește Derrickson.
„Ofițerul ne-a pus sa ascultam un extras dintr-o caseta audio chiar de la o ședința de exorcizare care a fost absolut înfricoșatoare”, spune Boardman. „El ne-a oferit o parte din fundalul povestirii care a fost absolut fascinant.”
„Am fost foarte emoționat de faptul ca aceasta tânara și-a pierdut viața”, spune Derrickson. „Întrebarile pe care povestea le ridica sunt deosebit de provocatoare și am știut ca un film, prin aducerea la lumina a poveștii, va determina publicul sa-și puna aceleași întrebari.”
„Am descoperit tânara femeie ca fiind un personaj fascinant. Am compatimit-o „, adauga Boardman. „Data fiind stuctura inerenta a povestirii care se termina printr-un proces, am vazut o cale de a prezenta idei referitoare la credința religioasa și perspective diferite asupra adevarului. În același timp, experiența ei a fost atât de groaznica încât știam ca puteam crea secvențe horror extraordinare, care puteau la fel de bine sa construiasca partea supranaturala a poveștii.”
„Acest film abordeaza o teama fundamentala, prin întrebarea – diavolul exista ?”, spune producatorul Tom Rosenberg. „Daca diavolul exista, este el omnipotent și ce faci în fața unui asemenea fapt ?”
Preoții din Roma iau lecții de exorcizare
De Mark Duff
BBC News, Milano
2005/02/17
Un colegiu susținut de Vatican lanseaza un nou curs pentru exorciști – Preoți romano-catolici care alunga spiritele rele din posedați.
Lecții la prestigiosul Athenaeum Pontificum Regina Apostolorum va include istoria Satanismului și contextul sau în Biblie.
Lecții practice în psihologie și legislație vor fi de asemenea în prim plan.
În Italia îngrijorarea privind influența cultelor satanice este ridicata – în special printre cei tineri și impresionabili.
Și de asemenea vor exista seminarii la Athanaeum sau Upra cum este cunoscut, pe tema muncii spirituale, liturgice și pastorale pe care trebuie sa o depuna un exorcist.
„Cred ca ceea ce este în mod straniu înspaimâtator în legatura cu acest film este acela ca ne confruntam cu un subiect despre care toata lumea știe ca este real. Lumea chiar sufera exorcizari ” , spune Derrickson. „Când o urmarești pe Linda Blair în Exorcistul , efectele speciale și efectele de machiaj sunt atât de puternice încât creaza o senzație de neîncredere. În acest film, scenele de posedare și exorcizare sunt la fel de tulburatoare, și sunt în mod cert violente și extreme, dar sunt credibile. Interpretarea lui Jennifer Carpenter mi-a permis sa fac un film care nu depinde de efecte vizuale, deoarece interpretarea ei este într-adevar extraordinara și intuitiva. Este ceva cum nu am mai vazut pâna acum.”
Distribuirea rolurilor filmului a început prin alegerea actorilor potriviți care sa-i interpreteze pe Erin Bruner și pe Parintele Richard Moore. Aceste doua personaje constituie esenta dramei și intruchipeaza cele doua parți ale infruntarii. Erin este sceptica, în timp ce Parintele Moore este un om cu o credința de nezdruncinat.
„Am hotarât ca cea mai buna metoda era de a spune povestea din perspectiva unui personaj laic, acesta fiind Erin Bruner,” explica Tripp Vinson. În caliate de avocat al Parintelui Moore, Erin pornește într-o calatorie interioara, o calatorie care o duce dintr-un loc sigur, într-un loc aproape de granițele temerilor ei și mai departe, pe tarâmul posibilului.
„Unul dintre lucrurile care m-au interesat cu adevarat în legatura cu acest scenariu a fost a fost ideea generala de demoni personali cotra demoni religioși, și cum pot exista perceptii diferite ale faptelor”, remarca Laura Linney. „Multe lucruri i se întâmpla lui Erin de-a lungul filmului și ea încearca sa înțeleaga reprezinta acestea. Ea poate privi lucrurile pe de o parte rațional , iar pe de alta le poate privi si altfel și în felul acesta sa ajunga la o concluzie diferita despre un lucru ce pare foarte simplu. Este doar vântul care deschide ușa, sau este altceva ? ”
Personajul Parintelui Richard Moore, un om care este judecat și în mâinile caruia tânara fata a murit, a trebuit sa fie un personaj puternic. „Tom Wilkinson are o fața în care se citește bunatatea”, spune Boardman. „Când îl vezi pe ecran simți ca în spatele ochilor lui se afla ceva – și ca se întâmpla ceva. Ar putea fi ceva întunecat, niște lucruri din trecutul sau care cântaresc mult, dar de asemenea ții la acest personaj, simti compasiune de el”.
„Cred ca acest personaj, Parintele Moore, patrunde într-o foarte dificila etapa a vieții sale și îmbrațișeaza viitorul cu curaj, cu putere și mai presus de toate cu credința”, afima Tom Wilkinson. „Prin intermediul relației cu Emily el descopera o prezența satanica care îi întarește parerea ca ea nu este doar bolnava psihic. ”
Evoluția personajului lui Erin este îndreaptata catre relația sa cu Parintele Moore. „În mod cert Parintele Moore nu este un nebun, nu este un om prost sau un fanatic religios”, explica Wilkinson. „Cred ca Erin ajunge sa respecte înțelepciunea Parintelui Moore, dar ea nu poate sa accepte convingerile de care el este atât de apropiat.”
Derrickson pusese totul la punct și alesese o actrița care sa o interpreteze pe Emily Rose, când Laura Linney i-a propus sa o vada pe Jennifer Carpenter. Laura și Jennifer au lucrat împreuna la o producție de pe Broadway „The Crucibile”, și Linney a considerat-o drept una din cele mai bune actrițe pe care le-a vazut. „Proba data de Jennifer mi-a schimbat întreaga conceptie pe care o aveam în legatura cu acest film”, spune Derrickson. „Când am vazut ceea ce a a facut – felul în care interpreta, în care își mișca trupul – am știut ca nu va fi nevoie sa ma bazez pe efecte vizuale. I se potrivea de minune, era complet înspaimântatoare.”
„M-am pregatit pentru acest rol precum un atlet, și astfel am putut sa fac orice, fizic sau mental, orice Scott mi-ar fi cerut, și am știut ca sa pot interpretez orice mi-ar fi cerut”, explica Carpenter. „Am citit mai multe carți despre posedare și exorcizare și am studiat pentru scurt timp și epilepsia. Am încercat sa privesc totul dintr-o perspectiva generala și sa nu las nici un punct de vedere nestudiat.”
„A fost un privilegiu extraordinar sa lucrez cu Jennifer”, spune Tom Wilckinson. „Într-adevar rolul i s-a potrivit și a fost foarte bine pentru mine deoarece a dat o anumita nuanta de spaima interpretarii mele. A fost incredibil de adevarata.”
Campbell Scott îl interpreteaza pe Ethan Thomas, procurorul. Tom este un metodist convins care nu crede în noțiunea catolica de posedare și de exorcizare. „Am vrut sa schițez un om credincios, dar sceptic în fața acestui gen de fenomene”, spune Derrickson. „Se adauga complexitații filmului, caci publicul nu îl poate cataloga drept un om necredincios. El crede în Dumnezeu, dar crede cu tot sufletul ca Parintele Moore a acționat neglijent și aceasta a dus la moarte tinerei fete.”
„Ethan Thomas este profund rationalÂ… in spatele personajului se simte ardoarea cu care doreste sa-si faca datoria ca servitor al legii”, spune Scott schițandu-și personajul.
Shohren Aghdashloo îl interpreteaza pe Dr. Adani, un antropologist cunoscut, care este chemat ca martor de catre Erin Bruner. „Personajul lui Shohren a fost scris ca urmare a cercetarilor pe care noi le-am intreprins în acest domeniu”, spune Derrickson. „M-am gândit ca era imperativ necesar sa includem informații care ar putea sa legitimeze fenomenul de exorcizare din punct de vedere ne-religios. Dr. Adani nu este catolic, dar apara faptul ca posedarea și exorcizarea este un fenomen global care se întâmpla în toate culturile.”
Derrickson și Boardman au pornit în procesul de pre-producție cu o idee foarte clara despre cum doreau sa arate filmul. „Ne-am dorit ca, vizual, filmul sa impleteasca armonios frumusețea cu teroarea”, explica Derrickson. In acest scop, Derrickson i-a prezenat scenografului David Brisbin un numar de picturi de Francis Bacon, care exprimau o conceptie plastica apropiata de ceea ce regizorul a dorit pentru film , atât în ceea ce priveste culoarea cât si puterea de a sugera emotie a imaginilor.
„Am tendința de a rezista ideii de a schematiza personajele sau psihologia prin culori”, noteaza Brisbin. ” În linii generale paleta de culori pentru EXORCIZAREA LUI EMILY ROSE este împarțita în mai multe zone”, explica Brisbin. „Portocaliul este reprezentativ pentru spaime, castaniu pentru neliniști și alb pentru speranța. Acestea sunt culorile de baza pentru întreaga poveste.”
Efectele vizuale folosite în acest film au fost atent create pentru a potenta realitatea, dar fara sa o depașeasca. „Menținerea unui nivel ridicat de realism este ceea ce ma intereseaza in primul rand ca realizator de efecte”, spune supervizorul VFX Michael Shelton. „Constatam azi o risipa de munca si imaginatie in filmele de efecte speciale dar nu cred ca ele potenteaza intr-un fel povestea. Provocarea de a face efectele credibile în acest film ar trebui sa aiba ca rezultat un efect tulburator asupra audientei .”
Un exemplu al acestei tratari subtile a efectelor vizuale este evident în scena capelei. Emily se apropie de crucifix cautând mângâiere dar este violent respinsa de catre el. „Am conceput un dispozitiv în care Jennifer este legata, care îi imobilizeaza picioarele și care îi sprijina spatele, astfel încât ea se poate apleca pe spate mai mult decât ar fi normal posibil”, explica Shelton.
EXORCIZAREA LUI EMILY ROSE combina genurile pentru a crea un efect extraordinar. „Cred ca ridica tensiunea”, spune Laura Linney. „Avem tensiunea din sala de judecata și o tensiune supranaturala care se combina. Avem ceva real – legea – care se ocupa de ceva confuz și nesigur – supranaturalul.”
În lumina proliferarii sectelor religioase fundamentaliste și a razboilui civil bazat de diferențe etnice și religioase, întrebarilor dificile pe care le pune filmul par a fi și relevante și necesare.
„Un lucru care îmi evoca amintiri este o replica a Parintelui Moore, care spune ca ca credința și îndoiala trebuie sa co-existe, deoarece credința fara îndoiala poate fi periculoasa”, spune Jennifer Carpenter.
„Precum unul care a mers la școli catolice timp de 12 ani, aleg sa interpretez poveștile biblice in mod alegoric”, spune Gary Lucchesi. „Când ma gândesc la Paște, ma gândesc la Inviere. Cam asta se poate spune despre interpretare – modul cum alegem sa privim viața.”
„Cel mai important lucru este acela ca acest film nu încearca sa spuna nimanui ce sa creada și ce sa gândeasca”, afirma Laura Linney. „Filmul ridica întrebari, dar în mod cert nu ofera raspunsuri.”
DESPRE DISTRIBUȚIE
LAURA LINNEY (Erin Bruner) Puține actrițe din lumea artistica de astazi au facut la Hollywood o impresie de durata precum Laura Linney. Ultima data a fost vazuta pe marele ecran jucând în Kinsey, avîndu-l partener pe Liam Nesson ,in regia lui Bill Condon, care i-a adus nominalizari la premiul Oscar®, premiul Golden Globe® (Globul de Aur) și nominalizari la Screen Actors Guild Award. În plus, a fost premiata drept Best Supporting Actress (Cea Mai Buna Actrița În Rol Secundar) de catre National Board of Review. Un alt film în care va juca și care va aparea pe ecrane în toamna aceasta, avâdu-l ca partener pe Jeff Daniels, este The Squid and the Whale .
Linney a fost pentru prima oara nominalizata la Pemiile Oscar® pentru rolul Sammy din filmul lui Kenneth Lonergan You Can Count On Me. În plus, acest rol i-a adus nominalizari la premiul Screen Actors Guild Award, la premiul Golden Globe Award și la premiul Independent Spirit Award .I s-a acordat premiul Best Actress (Cea Mai Buna Actrița) de catre New York Film Critics Circle și de catre National Society Of Film Critics .În 2003 ea a încântat publicul în comedia romantica Love Actually, scrisa și regizata de Richard Curtis și Mystic River , regizat de Clint Eastwood, rol pentru care a fost nominalizata la premiul Cea Mai Buna Actrița în Rol Secundar într-o Drama de catre Academia Britanica de Film și Televiziune. Primul ei rol principal într-un film a fost în filmul de acțiune Congo, acțiunea petrecându-se în jungla. Linney a jucat în Absolute Power, regizat de Eastwood. Anterior ea a jucat alaturi de Richard Gere în thrillerul de succes, Primal Fear, regizat de Gregory Hoblit. Alte apariții ale Laurei Linney includ The Truman Show, împreuna cu Jim Carrey; The House of Mirth, romanul sfarșitului de secol scris de Edith Wharton, The Mortman Prophecies, The Life of David Gale .
Anul trecut, Linney s-a întors la filmele de taleviziune pentru a juca în comedia de scucces NBC „Frasier”. Ea a jucat în patru episoade în rolul iubitei Dr. Frasier Crane, Charlotte. Pentru acest rol a fost premiata cu Emmy Award for Best Outstanding Guest Actress in a Comedy Seires (Premiul Emmy Pentru Cea Mai Buna Actrița Invitata într—un Serial de Comedie). Anterior ea câștigase un Premiu Emmy pentru Outstanding Lead Actress pentru spectacolul „Wild Iris” (Cea Mai Buna Interpretare a unei Actrițe Principale), în care o avea ca partenera pe Gena Rowlands.
Linney, o absolventa a Școlii Julliard și o actrița de teartu desavârșita, a fost nominalizata la un Premiu Tony pentru rolul jucat alaturi de Liam Nesson în filmul The Crucible al lui Richard Eyre. Printre aparițile teatrale de renume se numara rolurile avute în producțiile de pe Broadway precum: Six Degrees of Seaparation; The Seagull (Pecarușul), Hedda Gabler, pentru care a câștigat în 1994 un Premiu Calloway.
TOM WILKINSON (Parintele Richard Moore) este un veteran al scenei și ecranului ale carui numeroase premii includ un Premiu al Criticilor de Film din New York, un Premiu Independent Spirit, un premiu la Festivalul de Film Sundance și o nominalizare Oscar pentru Cel Mai Bun Actor pentru filmul In the Bedroom , alaturi de Sissy Spacek. A fot nominalizat pentru un premiu BAFTA Cel Mai Bun Actor pentru rolul Burbage în Shakespeare in Love. A jucat alaturi de Jim Carrey și Kate Winslet în The Eternal SunShine of the Spotless Mind; și în Stage Beauty ,alaturi de Billy Crudup și Claire Danes. Printre recentele participari ale lui Wilkinson se numara rolul din filmul lui Christopher Nolan Batman Begins; rolul din A Good Woman; rolul din Picadilly Jim alaturi de Sam Rockwell și rolul din filmul se debut al regizorului Jullian Fellows Separate Lies.
Wilkinson a aparut alaturi de Scarlett Johansson în Girl with the Pearl Earring ; și în Ride With The Devil și Sense and Sensibility, amîndoua regizate de Ang Lee. A fost nominalizat la premiul BAFTA pentru rolul Gerald din comedia britanica de succes The Full Monty; și a fost vazut în filmul lui Oliver Parker The Importance of Being Earnest; a jucat în filmul Wilde al lui Brian Gilbert în rolul lui Queensbury; a jucat în thrillerul Miss Smilla’ s Sense of Snow în rolul lui Loyen.
Wilkinson a aparut în piese de teatru precum The Crucible la Royal National Theatre; a jucat în rolul principal în piesa King Lear la teatrul Royal Court și West End,. Wilkinson a primit aplauze pentru producția lui David Hare My Zinc Bed, alaturi de Steven Mackintosh și Julia Ormond, piesa jucata la teatrul Royal Court.
JENNIFER CARPENTER (Emily Rose) este un nou talent care impresioneaza, cel mai recent a partcipat în comedia de succes a fraților Wayan White Chicks .Carpenter a studiat la Școala Julliard și a aparut pe Broadway în piesa The Crucible, alaturi de Laura Linney și Liam Nesson, regizata de Sir Richard Eyre.
DESPRE REALIZATORI
SCOTT DERRICKSON (Regizor / Scenarist) a absolvit Universitatea Biola cu o diploma în Științe Umaniste, o a doua diploma în Comunicare și studii teologice. De asemenea a absolvit Universitatea Californiei de Sud cu o Diploma de Master in Film Production .
Derrickson a lucrat alaturi de Wim Wenders pentru a crea povestea pentru ultimul film al lui Wender, Land of Plenty. Împreuna cu Paul Harris Boardman, recent a adaptat cartea Beware The Night pentru Producatorul Jerry Bruckenheimer, de asemenea a început scrierea unei povești science fiction pentru regizorul Martin Scorsese.
Derrickson (împreuna cu Boardman ) au scris scenariile pentru filmele The Church of the Holy Ghost și Darkness Falling, în care Derrickon s-a implicat și în regie.
JEFF BETANCOURT (Montajul) a absolvit USC School of Cinema-Television în 1996. Dupa absolvire, el și-a început cariera cu filmul Star Maps al regizorului Miguel Arteta. Star Maps fost începutul uei serii de filme de succes incluzând: Billy’ s Hollywood Screen Kiss, Chuck & Kiss și The Good Girl.
Betancourt a editat Get Over It pentru compania Miramax Films și Harold and Kumar Go to White Castle, pentru compania New Line Pictures. Cel mai recent film la care a lucrat a fost The Grudge .
TOM STERN (Director de imagine) a realizat imaginea filmului Million Dollar Baby, distins cu Premiul Oscar pentru Cel mai bun film. Stern a lucrat cu regizorul Clint Eastwood la doua dintre primele lui filme: Mistic River, și Blood Work . A urmat filmul Romance & Cigarettes, regizat de John Tuturro cu Kate Winslet, James Gandolfini și Susan Sarandon.
CHRISTOPHER YOUNG (Compozitor) a evoluat într-una dintre cele mai talentate generații de compozitori de film care sunt capabili sa compuna muzica atât pentru melodrame cât și pentru satira și comedie. El combina îndemânarea orchestrala a marilor compozitori de film din anii ’50, ’60 și ’70 cu o sensibilitate acuta precum și cu o inteligența patrunzatoare a melodiilor. Muzica sa poate intensifica dramele cu subtilitate și simplicitate, poate impulsiona suspansul și filmele de acțiune cu puternice ritmuri și cu adâncime electrifianta, și poate oferi comediilor muzica și un subiect neobișnuit cu care sa se confrunte, cu comentarii muzicale pe muchie de cuțit. A obținut o recunoaștere timpurie în 1987 cu partitura sa terifianta din povestea horror a lui Clive Barker Hellraiser și în 1998 a adaugat înca doua partituri muzicale pentru filmele horror: Hellbound: Hellraiser II și The Fly.
.Au urmat alte compoziții muzicale pentru filme precum Copycat, The Man Who Knew Too Littll, Entrapment, regizat de Jon Amiel, The Big Kahuna, Hurricanne regizat de Norman Jewinson, The Wonder Boys. De asemenea a compus partiturile muzicale pentru filmele Runaway Jury, The Core și An Unfinished Life. Titluri mai recente : filmele The Grudge și Beauty Shop.
DISTRIBUIT DE: INTERCOM FILM ROMANIA