Singura modalitate prin care consuÂmatorul va puÂtea deosebi pacheÂtele de țigări va fi numele mărcii, scris cu același font, culoare și dimenÂsiune pentru fiecare tip de țigări, indiferent de producător.
Directiva a fost revizuită în urma unei consultări publice lansată în 2010, în urma căreia s-au stabilit o serie de politici în domeniu: avertismente imagistice grafice foarte dure, ambalaje standardizate sau generice, eliminarea aromelor și aditivilor din tutun, interzicerea vânzării la vedere a țigărilor.
Obiectivul noilor reglementări este reducerea consumului de tutun. Astfel, oficialii UE speră ca imaginile de pe pachete – dinți înnegriți, gingii sângerânde, fetuși morți, operații în desfășurare – să-i pună pe gânduri pe fumători și să-i determine să se imagineze pe sine în situațiile respective. În schimb, eliminarea aromelor ar urma să-i țină departe pe tinerii care se gândesc să se apuce de fumat.
Oficialii companiilor de țigări se opun aprobării directivei în noua formă, argumentând cu efectele negative pe care aceste măsuri le vor atrage: competiția îngreunată, înflorirea comerțului ilegal de tutun (un pachet standardizat e mai ușor de contrafăcut), pierderea de locuri de muncă.