UE s-a răzgândit: nu mai crește taxa pentru motorină
Un recent raport arată că mărirea accizei la motorină ar duce la scăderea vânzărilor de mașini diesel cu 20%, ceea ce ar afecta drastic industria auto, în condițiile în care în Europa mai mult de 50% dintre mașini au motoare diesel, iar cei mai mulți constructori au investit masiv pentru alinierea dieselurilor cu normele drastice de poluare.
Unul dintre principalele argumente ar fi creșterea implicită a procentului de mașini pe benzină, ceea ce ar însemna o creștere a emisiilor de CO2 cu 4 g/km, deci obiectivele UE de reducere a poluării nu ar mai fi atinse.
Pentru moment, UE lucrează la un proiect de lege prin care țările membre să poată decide independent politica pe care s-o aplice în domeniul carburanților – de exemplu, reducerea sau chiar suprimarea taxelor pentru motorină în domeniul agriculturii, în paralel cu stimularea clienților pentru a cumpăra mașini electrice sau hibride plug-in, atât prin bonusuri guvernamentale, cât și prin eliminarea taxelor pe curentul electric consumat.
Citește mai mult despre politica UE de taxare a carburanților, pe promotor.ro.