Turistul

06 01. 2011, 11:00

Pentru a se reface după o ruptură amoroasă, Frank, un profesor
de matematică, hotărăşte să-şi limpezească gândurile printr-o
călătorie în Europa. În trenul care-l duce de la Paris la Veneţia,
este abordat şi sedus de o superbă femeie. Ceea ce începe ca o
dragoste la prima vedere într-un cadru de vis se transformă repede
într-o cursă contra cronometru pe cât de enigmatică pe atât de
periculoasă… „The Tourist” este remake-ul filmului francez
„Anthony Zimmer” regizat de Jérôme Salle, cu Sophie Marceau şi Yvan
Attal.

Pentru a
justifica alegerea actorului din rolul principal masculin, Henckel
von Donnersmarck relatează: „Aveam nevoie de cineva care să nu fie
eclipsat de Angelina. Când am dezbătut problema actorului care să
fie un adevărat partener pentru ea, să fie la fel de atrăgător,
intelligent şi bun interpret, singurul nume care ne tot venea pe
buze era Johnny Depp”.
Aşa încât
Donnersmarck şi Depp s-au întâlnit şi au vorbit
: „Eu i-am
spus cum vedeam eu rolul lui, iar lui i-a plăcut ideea,” spune
Henckel von Donnersmarck. „Întrevedera noastră a durat trei ore în
loc de una, aşa cum ne propusesem, şi am râs atât de mult în cursul
ei încât mi-am dat seama că trebuia să introduc în scenariu multe
replici cu umor, pentru a pune în valoare şarmul lui
Johnny”.

Deşi e de
necrezut, Agelina Jolie şi Johnny Depp s-au întâlnit pentru prima
oară, cu această ocazie. Cei doi nu s-au întâlnit niciodată faţă în
faţă, până când nu au venit să discute, împreună cu regizorul şi
producătorul, pe marginea filmului
Turistul. King
tăcea şi-i observa cum interacţionează, vrând să vadă dacă cei doi
se vor simţi bine împreună pe platoul de filmare. N-a fost probabil
nicio surpriză că ei s-au înţeles din primul moment. „Între ei s-a
creat o chimie perfectă şi instantanee,” mărturiseşte
King.

Scenariştii
au decis ca acţiunea filmului să se petreacă la Veneţia, care, după
cum spune Henckel von Donnersmarck, imprimă filmului o atmosferă
unică de frumuseţe şi pericol. „Cineva spunea mai demult că firma
Kodak îşi datorează succesul Veneţiei,” spune Henckel von
Donnersmarck. „În ceea ce priveşte arta şi frumuseţea, Veneţia e
cel mai bogat oraş de pe pământ – niciun altul nu o poate întrece.
În realitate, oraşul se scufundă şi se destramă, dar regizorul
vroia să arate numai partea lui glorioasă. Ne întrebam cum să
prezentăm oraşul din unghiul cel mai favorabil? Unele elemente ale
acţiunii sunt periculoase, dar, mulţumită Veneţiei, nu într-atât de
periculoase încât să te simţi înspăimântat de ele”.

Faptul că
filmările s-au realizat la Veneţia nu a fost numai o decizie
corectă din punct de vedere al echipei de creaţie, ci şi o soluţie
foarte practică. „Nu aveam timpul necesar să construim interioarele
de la Veneţia în studiouri”, adaugă regizorul

Despre Frank Tupelo, personajul său din film, Depp spune:
„Scopul meu era să-mi construiesc în aşa fel personajul încât să
reiasă că este cel mai obişnuit om cu putinţă. Oamenii despre care
lumea crede că sunt normali, mie mi se par cei mai ciudaţi, pe
cuvânt: ei au ticuri, defecte şi comportamente ciudate. Personajul
meu nu avea o viaţă prea complexă, deci marea provocare era să-l
prezint ca pe un om supernormal”.

Scenaristul
şi regizorul
Florian
Henckel Von Donnersmarck

s-a născut la Koln, în Germania anului 1973.

Copilăria şi-a petrecut-o la New York, Berlin, Frankfurt şi
Bruxelles.

În 1991, el a început să studieze limba şi literatura rusă la
Leningrad.

Doi ani mai târziu a absolvit cursurile colegiului din Saint
Petersburg obţinând diploma de profesor de limba rusă pentru
străini.

Între 1993
şi 1996, el s-a pregătit şi a obţinut diploma în politică,
filozofíe şi economie, la Oxford University. După o stagiatură
petrecută sub îndrumarea regizorului Lord Richard Attenborough, el
s-a decis să studieze regia şi s-a înscris la Universitatea de
Televiziune şi Film din Munchen. Filmul lui de debut, din timpul
facultăţii,
Doberman, pe care
l-a realizat în 1998 după un scenariu propriu, a fost prezentat la
peste patruzeci de festivaluri din toată lumea şi i-a adus mai
multe premii, printre care premiul Max-Ophuls şi „Shocking Shorts
Award”, din partea Universal Studios.

Primul său
film de lung metraj,
The
Lives of Others
, pe care
l-a scris şi regizat, i-a adus lui Florian Henckel von Donnersmarck
peste patruzeci de premii internaţionale, iar filmul a obţinut, în
2007, premiul Academiei pentru cel mai bun film străin.