Turismului din România îi lipseşte identitatea
”Credem cu tărie că ceea ce lipseşte turismului din România este în primul rând publicitatea. De ce? Pentru că România are un potenţial turistic enorm – e o ţară unde poţi schia, face căţărări, drumeţii montane. Ai la îndemână Delta Dunării, moşteniri istorice, drumuri ale vinului, sate şi oraşe încântătoare, oameni minunaţi. Şi cu toate acestea, în afară, România abia dacă e cunoscută. În al doilea rând, România nu are infrastructură. Turiştii au nevoie de cazări, de atracţii, de indicatoare rutiere, de informaţii în limbi străine. Şi, în al treilea rând, România e o ţară fără IDENTITATE. Aici există atât de mulţi meşteşugari, fermieri, producători de vin, însă, din nefericire, în spoturile publicitare apar chinezi care fac reclamă produselor româneşti. Şi unde mai pui că în supermaketurile româneşti e greu să găseşti gemuri şi fructe româneşti”, spune Giedre Straksaite, Deputy Manager al Europa Royale Hotel.
Bucureştiul rămâne în continuare o destinaţie pentru turiştii business. 80% din oaspeţii Europa Royale provin din această zonă. Restul de 20% sunt tineri atraşi de viaţa de noapte a Bucureştiului sau turişti străini care vin să viziteze România şi pentru care Capitala este oraş de tranzit, unde petrec de cele mai multe ori două nopţi.