Turismul de lux din Valea Jiului: apa calda si caldura non-stop
Desi majoritatea companiilor importante de la Bursa au declarat sus si tare de mai multe ori ca transparenta si informarea actionarilor se afla printre principalele lor preocupari, modul cel mai ieftin si mai direct de a demonstra acest lucru – pagina proprie de internet -, este omis aproape în totalitate.
În comparatie cu modul în care arata si sunt întretinute site-urile companiilor cotate la bursele europene si din SUA, cele ale majoritatii companiilor românesti listate sunt practic inutile investitorilor care ar intentiona sa se documenteze pentru a cumpara o actiune sau alta.
Site-ul oricarei companii vestice listate care se respecta contine, pe lânga traditionalele istorice si prezentari ale activitatii companiei, informatii privind: ultimile contracte importante încheiate, rezultatele financiare trimestriale (comentate de manageri) si planurile de viitor ale companiei.
De partea cealalata, majoritatea covâsitoare a site-urilor companiilor de la Bursa de Valori din Bucuresti nu ofera aproape nici o informatie utila investitorilor interesati de activitatea companiei.
Rezultatele financiare sunt, în cel mai bun caz, cele din 2000 iar alte informatii privitoare la activitatea companiei dateaza în unele cazuri din 1999.
„Utilizarea slaba a internetului de catre companiile listate este cu atât mai regretabila cu cât societatile (în special cele de la Bursa) ar trebui sa dea dovada de o transparenta mult mai mare, iar internetul este un mediu ideal pentru acest lucru. Surprinde neplacut lipsa informatiilor despre prezenta la bursa a actiunilor acestor societati: foarte putine prezinta, de asemenea, informatii privind activitatea financiara a companiei”, spune Razvan Pasol, presedinte al societatii de brokeraj Intercapital Invest.