Trei într-o barca – Part two
Hostage/Ostaticul constituie în același timp debutul la Hollywood al franțuzului Florent Emilio Siri și revenirea lui Bruce Willis la personajele și genul de filme ce l-au facut faimos – omul obișnuit într-o situație disperata. Toate bune și frumoase ramâne în acest caz o expresie – story-ul dezlânat, violența inutila, personajele antipatice și miza stupida transforma întreaga întreprindere într-un soi de mlaștina aglomerata, pueril explorata și, asta e, lejer împuțita. Excesul de stil nu face decât sa creasca sentimentul de frustrare și gustul amar; primul film al regizorului francez (Nip de Guepes) ramâne o promisiune neîndeplinita – aud ca în timpul liber dumnealui se ocupa cu jocurile video. Îi doresc succes.
Madagascar constituie încercarea disperata a studiourilor Dreamworks (sucursala animație) de a mai încasa niște bani pâna la urmatorul Shrek, anunțat în 2006-2007. Spun disperata pentru ca scenariștii au imaginat o premiza simpatica (patru animaluțe de la New York Zoo ajung cu „ajutorul” unor pinguini psihotici în salbaticia din titlu) și apoi s-au lasat pagubași. În ciuda sau poate din cauza momentelor reușite (care merg de la secvența de dans Reloaded și pâna la apariția lui Ali G pe post de șef de trib animalier), filmulețul ramâne o definiție în imagini vii și frumos colorate a termenului missed opportunity.
Ring Two/Avertizarea 2 constituie o serie de evenimente mai mult sau mai puțin nefericite. Mai întâi e un sequel relativ inutil al surprinzator de reușitului The Ring, el însuși remake al clasicului japonez Ringu. Ar conta mai puțin daca la cârma acestui remake nu s-ar afla chiar Hideo Nakata, adica exact omul care a regizat Ringu-rile originale în Japonia. Japonezul ar fi trebuit sa economiseasca timpul lui, banii yankeilor și nervii noștri și sa ramâna sa pescuiasca la Yokohama-n port. Ca tot am început în ton cu sezonul…
Andrei Cretulescu