Sapte locuri, un sistem inovativ de pliere al acestora, plus pachet de siguranta complet. Este o scurta descriere a noii Toyota Corolla Verso, insa drive-testul ne-a prilejuit descoperirea mai multor calitati decat in mapa de presa.
Noua Corolla Verso a fost conceputa pentru a atrage un nou tip de clienti: persoane mature care isi traiesc viata la maximum si cauta o masina mai speciala decat un hatchback sau MPV. Din punct de vedere vizual, Toyota a reusit sa aduca un produs pe placul europenilor. Nici nu este de mirare, avand in vedere ca design-ul este semnat de Elvio D’Aprile, un italian trecut prin scoala Pininfarina si ajuns in 1994 la Toyota Europe Design Development (ED2). Conform spuselor acestuia, s-au urmat doua directii. Partea inferioara, formata din barele de protectie, zona pragurilor laterale si a evazajului aripilor, este masiva si robusta influentata oarecum de elemente de design intalnite la SUV-uri. Jumatatea superioara induce o nota de dinamism, datorita plafonului curbat si a celui de-al treilea geam lateral de forma literri L. Desenul caroseriei nu este numai placut ochiului, ci si eficient aerodinamic. Corolla Verso are astfel cel mai bun Cx din segment, de numai 0.30.
Sapte dintr-o lovitua
Comparativ cu vechea generatie, dimensiunile exterioare au evoluat, ampatamentul de 2.75 metri fiind cel mai mare din segment. In aceste conditii s-a permis obtinerea unui habitaclu foarte spatios, care ofera pana la sapte locuri. Vom vorbi in continuare despre acestea deoarece ne-au surescitat interesul la prima deschidere a usii. Pe scaunele suplimentare din al treilea rand pot calatori doi copii, insa persoanele de peste 1.65 metri nu stau foarte confortabil. In schimb, pe al doilea rand de scaune fiecare pasager sta regeste. Scaunele culiseaza individual inainte-inapoi 240 mm, iar spatarul se inclina la un unghi de 30 de grade. In configuratia cu sapte locuri, volumul portbagajului este minor, de doar 63 de litri.
Valoarea creste la 397 litri prin plierea in podea acelor doua scaune, pentru a atinge un maxim de 779 litri (incarcare pana la nivelul geamurilor) daca se pliaza si celelalte trei. In urma operatiunii se obtine o podea perfect plata, Corolla fiind singurul monovolum care ofera aceasta facilitate. In concluzie, sunt disponibile 32 de combinatii diferite ale scaunelor, pentru aproape orice tip de activitate. Senzatie de spatiu este perceputa si de pe scaunul soferului.
Toyota a dezvoltat postul de conducere tinand cont de o reprezentativitate importanta a taliei clientilor europeni, astfel ca persoanele intre 1.51 si 1.99 metri isi pot configura pozitia confortabil. Reglajul volanului pe doua directii si scaunul soferului ajustabil pe inaltime – pe o plaja de 52 mm – fac parte din echiparea de serie. Fiind vorba despre un monovolum, s-au ales solutii specifice pentru a oferi mai multe locuri de depozitare decat o berlina obisnuita. Avem locasuri pentru doze de bauturi intre scaunele frontale, buzunare compartimentate in portiere si nu mai putin de trei incinte cu capac pe plansa de bord.
Ca si ergonomie, nu avem nimic de reprosat – o nota buna pentru pozitionarea comenzilor electrice ale geamurilor – consola centrala avand o distributie buna a butoanelor. Ramane insa la gustul fiecaruia aprecierea celor doua insertii de plastic bleu din jurul instalatiilor audio si de climatizare.
Aceeasi culoare o regasim la indicatoarele de bord de tip OPTITRON, lizibile foarte bine chiar daca afara este soare puternic. Pe de alta parte, in cazul unei ploi, versiunea de echipare Sol, pe care am testat-o are in standard si senzor de ploaie. Si, mai trebuie ca indiferent de echipare, Corolla Verso nu se porneste cu cheia, ci de la buton. In locul contactului traditional exista acum un slot unde se introduce cardul, iar pe plansa de bord este plasat butonul start/stop.
Cu familia la drum
De la motor si pana la suspensie, setarile au fost facute astfel incat sa ofere confort pasagerilor. Motorul de 1.8 litri are 129 CP este agreabil, insa trebuie turat binisor pentru a obtine reprize bune. De altfel, constructorul anunta un sprint 0-100 km/h in numai 10.8 secunde, in conditiile in care masa proprie a masinii depaseste 1350 kg.
Pe virajele stranse abordate rapid, masina tinde sa aibe un comportament subviratoriu, insa electronica – VSC (controlul stabilitatii si TRC (controlul tractiunii) sunt standard pentru versiunea Sol si optional pentru Terra – corecteaza tendinta. Binainteles ca in echiparea de serie figureaza ABS-ul si EBD-ul si ceea ce este important sunt cele patru discuri de frana, care asigura un raspuns prompt al sistemului. Corolla Verso „adora” iesirile din oras, dovedindu-se un long cruiser de vocatie. Asta nu inseamna ca in traficul urban nu se descurca bine, cursa totala a volanului de la stanga la dreapta fiind de trei rotatii.
Siguranta inclusa in pret
Cum Toyota Corolla Verso are ca tinta principala familia, nici nu se putea sa nu ofere un pachet de siguranta complet, inclus in standard: airbag-uri frontale, laterale toracice si tip cortina pentru primele doua randuri de scaune si airbag pentru genunchii soferului. Rezultatul: cinci stele la ultima sesiune de testare EuroNCAP.
Autoshow