Tour de France

03 08. 2005, 14:24
Familia Megane este mai prolifica azi ca oricand, impreuna cu varianta break insumand nu mai putin de sapte versiuni. Cifra in deplina concordanta cu stilul modelului francez. Discretie si eleganta clasica, despre asta ne vorbeste Megane II Estate. Mai puneti la socoteala ca este produs

Familia Megane este mai prolifica azi ca oricand, impreuna cu varianta break insumand nu mai putin de sapte versiuni. Cifra in deplina concordanta cu stilul modelului francez.

Discretie si eleganta clasica, despre asta ne vorbeste Megane II Estate. Mai puneti la socoteala ca este produs in Spania, nu in Turcia, ca prima generatie, deci caracterul latin iese si mai tare in evidenta.

Pentru cei obisnuiti cu ideea ca un break ofera doar spatiu mai mare pentru bagaje, o noutate: s-ar putea ca Megane Estate sa aiba cel mai apreciat design din gama compacta a lui Renault, nefiind nici prea extravagant (precum varianta cu hayon), nici prea familial (vezi sedanul sau Scenic-ul), dar nici plin de fite (coupe-cabrioletul). Nu are rost sa vorbim despre motorizari sau tehnica, sunt elemente stiute de la varianta in trei volume.

Nici ambianta interioara nu este diferita, cu exceptia modularitatii portbagajului, a carui capacitate o depaseste pe cea a surorii mai mari, Laguna, atunci cand se rabateaza bancheta. Practicienii convinsi ar putea comenta ca suprafata de incarcare nu este plana ca in cazul lui Kangoo, dar comparatia ar fi deplasata: Kangoo provine, totusi, dintr-o utilitara, in timp ce Megane Estate va atrage multi clienti din zona superioara a automobilelor cu valente practice.

Ii va atrage si pe cei ce apreciaza mai mult liniile unei caroserii. In cazul lui Megane, partea posterioara a suscitat si inca mai suscita numeroase controverse. Hayon-ul indraznet al variantei in cinci usi sau stopurile cam „simbolice” ale lui Sedan au fost inlocuite gratie unei solutii mai simple, dar de efect: stopuri pe inaltime, care incadreaza cu eleganta hayon-ul cu o decupare foarte lata si joasa.

Practic, desi spatele pare masiv, el continua in mod reusit linia dinamica a suprafetei laterale vitrate, ceea ce face din Megane Estate un break aproape sportiv. Nu va asteptati la motorizari V6 si nici la sute de cai-putere: armele redutabile pe care se bazeaza francezii sunt propulsoarele diesel dCi, cu tehnologie common rail. Iar 1,9 dCi, cu cei 120 CP ai sai, va fi, probabil, modelul de referinta pe o piata devenita, in ultima vreme, mult mai sensibila in privinta calitatilor dinamice si a confortului.

ProMotor