Tot mai puțini telespectatori urmaresc meciurile CM din cursul zilei

22 06. 2006, 11:00
Cel mai recent studiu Initiative ViewerTrackTM arata ca, în comparație cu edițiile anterioare ale Cupei Mondiale, pentru telespectatori este din ce în ce mai importanta ora de difuzare a meciurilor. Mai mult ca oricând, audiențele cresc acum la meciurile transmise seara


Cel mai recent studiu Initiative ViewerTrackTM arata ca, în comparație cu edițiile anterioare ale Cupei Mondiale, pentru telespectatori este din ce în ce mai importanta ora de difuzare a meciurilor.

Mai mult ca oricând, audiențele cresc acum la meciurile transmise seara mai degraba decât la cele difuzate dupa-amiaza.

În cele 28 de țari care au constituit obiectul studiului realizat de Initiative, media audienței meciurilor desfașurate în Germania în 2006 a scazut cu 14% fața de nivelul înregistrat în Franța, în 1998.

Aceasta ediție a fost ultima Cupa Mondiala disputata pe continentul European, având ore de transmisie similare cu cel din Germania. Cu toate acestea, media audienței la meciurile de dupa-amiaza a scazut cu 38%, ceea ce echivaleaza cu o pierdere de 21 milioane de telespectatori.

Scaderea majora a audienței generale se datoreaza în mod special diminuarii audienței meciurilor difuzate în timpul zilei. Aceasta comparație nu poate fi aplicata și în cazul Japoniei sau Coreei de Sud datorita diferențelor de fus orar ale țarilor care au gazduit edițiile respective ale Cupei Mondiale.

La debutul Cupei Mondiale 1998 din Franța, telespectatorii nu manifestau preferințe diferite între meciurile programate dupa-amiaza și cele difuzate seara. Derby-urile difuzate seara târziu, în timpul perioadei de maxima audiența, au determinat cele mai importante creșteri ale audienței. Studiul demonstreaza ca procentul telespectatorilor a crescut la nivel global cu 18% pentru meciurile din timpul serii comparativ cu cele din timpul zilei.

La campionatul din Germania 2006, telespectatorii sunt mult mai influențați de ora de difuzare a meciurilor. Astfel, cu 28% mai mulți telespectatori vizioneaza meciurile difuzate la începutul serii comparativ cu cele difuzate in timpul zilei. De asemenea, cu 27% mai mulți fani ai fotbalului urmaresc meciurile difuzate la orele târzii ale serii comparativ cu cele disputate la începutul serii.

În România, pe targetul 4+ național, rating-ul mediu obținut pâna în acest moment a fost de 4% în intervalul 10:01-17:00, 1,6% în intervalul 17:01-19:00, 9% în intervalul 19:01-22:00 și 6.3% în intervalul 22:01-24:00. Așadar, românii s-au uitat mai mult la meciurile difuzate în prime time decât la cele difuzate în a doua parte a serii (22:01-24:00).

www.initiativemedia.ro