Topul celor mai bune motoare din 2002
Motorul cu sase cilindrii in linie, se distingea in mod inerent prin designul omogen si prin zgomotul remarcabil, vibratiile si rigorile caracteristice, pana nu demult erau considerate pe cale de disparitie, insa prioritatile acordate pentru siguranta au avut un rol important in revigorarea motorului cu sase cilindri in linie.
Un lucru e sigur noua generatie de motoare cu sase cilindrii in linie este departe de a se prabusi. Este pentru prima oara in opt ani de cand in topul celor mai bune zece motoare alcatuit de WardÂ’s motorul cu sase cilindri in linie a tinut capul de afis.
Topul celor mai bune zece motoare este:
– BMW AG 3L DOHC I-6 (330 Ci)
– BMW AG 3.2L DOHC I-6 (M3)
– DaimlerChrysler AG 5L SOHC V-8 (Mercedes-Benz ML500)
– Ford Motor Co. 5.4L SOHC V-8/5.4L sprchg SOHC V-8 (F-150/F-150 Lightning)
– General Motors Corp. 4.2L DOHC I-6 (GMC Envoy)
– General Motors Corp. Duramax 6.6L OHV trbdisl. V-8 (Chev. Silverado HD)
– Honda Motor Co. Ltd. 2L DOHC I-4 (Acura RSX Type S)
– Nissan Motor Co. Ltd. 3.5L DOHC V-6 (Altima 3.5 SE)
– Porsche AG 2.7L DOHC H-6 (Boxster)
– Volkswagen AG 1.8L turbocharged DOHC I-4 (Jetta 1.8T)
Cinci din motoarele iesite in primele zece, in acest an se regasesc printre castigatorii din 2001. Exceptionalul, Nissan „VQ” 3L V-6, s-a retras in 2002 dupa ce a castigat 10 premii in cei sapte ani scursi de la infiintarea topului, in 1995.
In orice caz Nissan VQ are un urmas in motorul de 3,5L Nissan V-6. Intre timp, motorul BMW 3,2L DOHC in sase cilindrii, General Motors Corp. 4,2L „Vortec” cu sase cilindrii in linie, DaimlerChrysler Mercedes 5L SOHC V8 si Honda/Acura 2L DOHC I-4 sunt pentru prima oara castigatori.
Dupa o perioada de sase luni de testari, sase editori de la WardÂ’s Communications au evaluat motoarele a 30 de masini diferite nominalizate. Principalele caracteristici urmarite au fost: puterea, zgomotul, vibratiile si rigoarea. Toate motoarele nominalizate si testate au fost pe vehicule care aveau un pret mai mic de 50.000 USD.
Mirel Mircea