Ce poți spune, în câteva cuvinte, despre niște filme cu mașini? Adrenalină, modele de top, actori pe măsură. Acestea sunt ingredientele pentru producții de succes care s-au remarcat de-a lungul timpului. Și pentru că weekendul este aproape, am pregătit pentru tine o listă cu cinci dintre capodoperele genului, din perioade diferite ale cinematografiei, pentru toate gusturile.
Deși mai puțin cunoscut decât remake-ul care îl are în rolul principal pe Nicholas Cage, produs de Jerry Bruckheimer, originalul din 1974 a fost un succes de box office la acea vreme – și are reputația de a fi producția în care s-au distrus cele mai multe mașini într-un film. Pelicula este despre un grup de hoți care trebuie să fure 48 de mașini în câteva zile, dar scena de urmărire de 40 de minute face din acesta un film unul de referință în istoria cinematografiei. Cea mai mare parte din bugetul filmului independent a fost folosită pentru achiziționarea mașinilor (peste o sută) care vor fi apoi distruse pe ecran în scene de acțiune create cu, probabil, mai puțină grijă decât astăzi pentru a proteja șoferii și spectatorii.
Nu ar trebui să fie surprinzător faptul că „Days of Thunder“ arata ca un fel de „Top Gun“ al cărui acțiune are loc pe pista NASCAR: pelicula reunește regizorul filmului din 1986, producătorii și povestea din rolul principal jucat de Tom Cruise. Filmul descrie parcursul campionului de curse de mașini Cole Trickle. Trickle este interesat să meargă la Indianapolis 500 (spre deosebire de Mickey Rooney, în „The Big Wheel“), dar va avea nevoie de o mașină foarte bună și de sprijinul neurochirurgului (Nicole Kidman) care îl ajută să se recupereze după un accident grav. Echipajul a concurat cu mașini reale (cu șoferi profesioniști) pe pistele reale pentru a obține o parte din scenele de la curse, făcându-le mult mai realiste decât cea mai mare parte a dialogului.
Iată încă o dovadă a faptului că unele dintre cele mai bune scene cu urmăriri de mașini din filme nu implică o grămadă de efecte speciale. Regizorul John Frankenheimer a decis să facă lucrurile în mod clasic, rafinând stilul și tehnicile pe care le dezvoltase în filmările de la „Grand Prix “, în 1966. Pentru scenele de urmărire foarte realiste din Paris și Nisa, Frankenheimer a insistat ca vedetele filmului (inclusiv Robert De Niro și Jean Reno) să ia lecții de conducere performantă înainte de filmare și aceștia au fost la volanul unor mașini care fuseseră pe circuit cu piloți profesioniști, în curse de Formula 1. Intriga, despre agenți speciali angajați pentru a fura o servietă misterioasă este destul de captivantă, dar filmul este memorabil pentru urmăririle de mare viteză care implică BMW-uri, Peugot-uri și un Mercedes-Benz 500 E.
Regizorul danez Nicolas Winding Refn a reușit să facă un truc elegant cu „Drive” -ul din 2011: a construit o dramă care a mulțumit atât criticii (dintre care mulți au considerat-o una dintre cele mai bune din acel an), precum și fanii filmelor de acțiune. Reconstruind profilul unui șofer cool și relaxat, precum Bullitt, al lui Steve McQueen, Ryan Gosling nu interpretează un polițist, ci un criminal, cunoscut doar sub numele de „Șoferul”, cascador la Hollywood în timpul zilei, dar și cel mai căutat pilot (al unui Chevy Chevelle Malibu personalizat, din 1973) pentru a ajuta tâlharii să scape din orice încurcătură, pe timpul nopții. Acesta devine din ce în ce mai uman și mai vulnerabil, cum altfel, din cauza unei femei, într-un scenariu care are destul de multe elemente de film noir. Stilul retro unic al filmului și cascadoriile impresionante l-au făcut un clasic modern.
Este cel mai nou film de pe listă și, de asemenea, doar al doilea nominalizat pentru cea mai bună imagine la Oscar. „Ford v Ferrari” reușește să ofere o mulțime de scene de acțiune din curse auto, în timp ce spune simultan povestea captivantă din viața reală a designerului auto Carroll Shelby (Matt Damon) și pe cea a pilotul Ken Miles (Christian Bale), însărcinați de compania Ford să construiască și să perfecționeze Ford GT40. Aceștia speră să-l folosească pentru a învinge echipa de curse italiană de mult timp dominantă, în competiția la Le Mans, în 1966. O gamă largă de mașini clasice se luptă în secvențele de curse, complicate de nevoia de a recrea momente specifice din evenimentul real.
Foto: motor1.com
Cele mai scumpe maşini care au apărut vreodată pe ecrane