Versiunea finala a acestui bolid a fost expusa pentru prima data pe 19 octombrie 2005, la Salonul de la Tokyo. In SUA, lansarea oficiala a avut loc abia in 2006, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles. Dar expunerea cu cele mai multe beneficii pentru Veyron a avut loc in 2005 la Dubai Motor Show, cand au fost vandute sase exemplare, inclusiv modelele demonstrative din stand. Aceasta ar fi prima vanzare a automobilului catre o persoana particulara. Oricum, pana la sfarsitul lui 2005 se primisera comenzi ferme insotite de avansuri consistente pentru 45 de exemplare. Pretul de baza pentru un Bugatti Veyron 16.4 este de 1.000.000 de euro sau 810.000 lire sterline sau 1.300.000 USD. Asta pentru a sti de unde se pleaca, pentru ca arabul care a cumparat masina din standul Bugatti la Salonul din Dubai probabil ca a platit ceva mai mult ca sa-si poata lua masina acasa la inchiderea expozitiei. Printre proprietarii confirmati de Veyron se numara sotia lui Ferdinand Piech, prima persoana de pe lista de asteptare, care a dorit masina cu numarul de sasiu 007. Se mai stie ca Tom Cruise ar putea detine un exemplar, la premiera filmului Misiune Imposibila 3 actorul sosind la volanul unui Veyron. Interesant este amanuntul ca s-a chinuit pret de cateva zeci de secunde sa deschida portiera din dreapta pentru a-i permite sotiei sale sa coboare. Nu sunt invatati americanii cu nivelul calitativ al germanilor. Si Ralph Lauren, celebrul designer, a achizitionat un exemplar negru. Firma a declarat ca vor fi construite 300 de bucati pe parcursul a cinci ani de productie. In martie acest an, presedintele Bscher a declarat ca exista 70 de comenzi ferme, adica echivalentul a 14 luni de productie. Masinile vor fi vandute direct din fabrica fie catre clienti, fie prin intermediul a 20 de dealeri Bentley din intreaga lume. Intretinerea se va efectua tot la dealerii Bentley, iar reparatiile vor necesita prezenta personalului calificat. Daca as avea 1.000.000 de euro, in mod cert as avea ceva mai bun de facut decat sa achizitionez un Bugatti Veyron.
Locul doi este ocupat de Koenig C62, o masina construita in 1991 si care poate candida la titlul de cea mai fidela replica a unui Porsche 962. Era echipata cu un propulsor de 3.368 cmc care dezvolta 588 CP. Viteza maxima anuntata era de 237 mph, iar distributia de 540 CP/tona ii permitea performante extrem de apropiate de original. A fost evaluata la 550.000 de lire streline.
este o bestie nascuta in eterna liniste a pajistilor elvetiene. E echipata cu un propulsor de 2 litri biturbo care dezvolta 500 CP. La cele 785 kg ale masinii, nu cred ca mira pe nimeni performante gen 2,8 secunde pana la 100 km/h sau 500.000 de lire sterline pret de achizitie. Iar in tara cantoanelor si a seifurilor de banca, banii nu cred ca sunt o asa de mare problema.
Dauer se poate lauda cu faptul ca a construit singura replica Porsche 962 care a primit acordul producatorului german. Cu toate acestea, pretul nu este atat de piperat ca in cazul lui Koenig, Dauer fiind evaluat la 460.000 de lire sterline. Masina este propulsata de un 6 cilindri boxer biturbo de 2.994 cmc, care dezvolta, gratie turbinelor KKK, nu mai putin de 730 CP si 700 Nm. Masina are o viteza maxima de 402 km/h si este construita de Porsche si Dauer Racing.
Citeste mai mult in ProMotor