Drept urmare, voi da cuvantul lui Gordon Murray, celebrul designer care a conceput McLaren F1: „Cel mai irational lucru existent pe Terra se dovedeste a fi acest Bugatti 4×4 de 1.000 CP. Este o copilarie sa gandesti in termeni de viteza maxima si performanta 0-100 km/h. Este ca si cum cineva si-ar propune sa depaseasca mitul Mini creand o masina care merge cu 10 km/h mai repede, dar este cu jumatate de metru mai lunga si cu 200 kg mai grea. Acesta nu este design auto.” Ceva mai tarziu, in urma unui drive test cu Veyron, acelasi personaj s-a vazut nevoit sa declare: „Un lucru este clar, desi nu ma asteptam la el, masina asta poate lua un viraj… Abia daca ajungi sa ii constientizezi masa… Franele sunt fenomenale… controlul masinii in mare este bun… este o realizare extraordinara.” Probabil, va veti intreba de ce am insistat atata pe spusele lui Gordon Muray. In primul rand pentru ca un verdict dat de cel care a bulversat lumea auto cu McLaren F1 valoreaza mai mult decat 100 de drive teste. Apoi pentru ca trebuie sa umplu acest articol cu ceva, ceea ce si fac in acest moment. Daca as fi avut libertatea de a scrie cat doresc aici, ati fi citit: Bugatti Veyron 16.4 atinge 100 km/h in 2,5 secunde. Dar pentru ca nu este asa cum vreau eu, ma vad nevoit sa va amintesc de tractiunea integrala si de transmisia DSG (Direktschaltgetriebe) cu sapte trepte care inlesneste aceasta performanta. Daca tot vorbim de performante, cred ca ar fi bine sa mentionez faptul ca Veyron atinge 200 km/h in 7,3 secunde si 300 km/h in 16,7 secunde. Pentru amatorii de statistici, trebuie mentionat si faptul ca timpul necesar lui Bugatti pentru a ajunge la 200 mph este mai mic decat cel necesar lui McLaren F1 pentru a urca de la 120 mph la 200. Acum inteleg iritarea lui Gordon Muray.
Dauer 962 LM este la 0,1 secunde distanta de a echivala efortul inginerilor Bugatti cu zero. Dar acest 0,1 secunde se dovedeste uneori o prapastie extrem de greu de depasit. O masina nascuta din orele de veghe de pe circuitul de la Le Mans. Oare vom vorbi intr-o zi intr-un astfel de top de un hypercar cu propulsor TDI?
Hennessey Venom 800 Big bore, large stroke… plus ceva anabolizante care sa dopeze celebrul V10 de opt litri. Hennessey Venom 800 face parte din capitolul „Power to the people” sau democratizarea cailor-putere. Probabil, una dintre cele mai ieftine solutii de a atinge 100 km/h in 2,7 secunde. Hennessey este un fel de Shelby al timpurilor noastre.
Ultima GTR 640 se doreste a razbuna colosala investitie care se numeste Bugati Veyron. Este dovada faptului ca performanta pura chiar se poate obtine atunci cand exista pasiune. Cele 2,7 secunde necesare atingerii vitezei de 100 km/h probeaza afirmatiile de mai sus. Ambitia britanicilor de a nu abdica in aceasta cursa a inarmarilor este mai vie ca oricand.
Citeste mai mult in ProMotor