Gerhard Berger, directorul de la BMW Motorsport, a spus ca „avantajul Ferrari nu e atît de mare si el s-a datorat mai mult diferentelor dintre anvelope”. „Pneurile vor fi cheia victoriei”, crede campionul mondial în exercitiu despre Marele Premiu al Canadei, care va avea loc duminica. La care se adauga suspensiile, frînele si consumul.
Jacques Villeneuve a declarat ca ar veni la Ferrari, echipa tatalui sau, doar daca nu va fi coleg cu Michael Schumacher.
Dupa ce Coulthard a oprit la Monaco seria de succese ale lui Michael Schumacher, germanul va fi tinta tuturor pilotilor pe „Circuitul Gilles Villeneuve” din Montreal, în cursa care va avea loc duminica, începînd cu ora 20:00. Pe aceasta pista Michael a cîstigat în patru rînduri, dar anul trecut fratele sau, Ralf, a beneficiat de o tactica de cursa mai eficienta si a învins.
Favoritul tribunelor, fiul celui al carui nume îl poarta circuitul, Jacques Villeneuve, a declarat recent în site-ul BBC ca ar fi foarte interesat sa piloteze pentru Ferrari – echipa de care este legat numele tatalui sau -, dar doar daca Michael Schumacher nu s-ar afla acolo.
„Nu as merge la o echipa care sa-mi impuna sa cîstig curse pentru un alt driver. Puteam si eu sa îmi trec în contractul cu BAR o clauza prin care sa fiu pilot principal, dar am refuzat”, a dezvaluit canadianul, despre care Bernie Ecclestone a declarat recent ca nu va mai pilota niciodata pentru o echipa mare, întrucît a preferat sa cîstige mult si sa dispara din lupta pentru titlu.
Villeneuve mai are o problema: noua versiune a motorului Honda, anuntata pentru aceasta cursa, va mai întîrzia, întrucît niponii vor sa-l mai testeze. Cei de la Williams, în schimb, sînt optimisti. „Dupa cursa din Monaco, m-am gîndit: „, a afirmat zilele trecute Gerhard Berger, directorul de motorsport de la BMW. Michael Schumacher nu este un fan al circuitului canadian. „Mie îmi plac virajele rapide, aici sînt multe curbe lente. Pneurile sînt foarte importante la Montreal, deoarece circuitul nu este unul permanent”, a declarat germanul.
Fratele sau, Ralf, a explicat ca „în zilele de vineri si sîmbata, pista e foarte murdara si exista pericolul derapajelor”. Pentru a obtine timpi buni, trebuie trecut peste vibratoare – portiunile striate plasate în partile laterale ale pistei în viraje -, de aici rezultînd suspensii slabite si chiar pene de cauciuc. Pilotii au acceleratia apasata la maximum în 58 la suta din turul de circuit, iar vitezele de top sînt mari, pe locul patru între pistele din calendar. Succesiunile de viraje strînse si linii drepte fac depasirile posibile si produc uzura frînelor. Consumul este un alt lucru foarte important, o masina care nu „înghite” multa benzina si care are un rezervor mai mare poate avea un avantaj decisiv.
Sursa: www.prosport.ro