Precum reacțiile inerente de dupa ciorba de fasole, a devenit o regula ca imediat dupa revelion sa se traga tare cu reclame la asigurari. Pâna la urma, o reacție naturala și într-un caz și-n celalalt și chiar, aș îndrazni sa spun, spre binele nostru.
Am ratat difuzarile din prima saptamana a anului, nefiind de fața, dar curiozitatea analizei din numarul trecut al ApropoTV m-a împins într-o vânatoare de pauze publicitare fara precedent. Acum sunt deja în situația în care încerc sa-mi revin. De unde și titlul de mai sus.
Am înțeles de la unul din copywriteri ca „ramasesera puține variante pentru un target neomogen cu o singura trasatura generala și valabila: barbații sunt cei mai numeroși șoferi. Ei trebuie sa fie atenți.”
Și-am fost. Doua mașini tamponate trist, un el, mascul greu de așezat într-un registru, firesc lipsit de expresie și-o ea, trecuta bine, pusa într-o situație care ma face sa conștientizez drama pensionarului din ziua de azi.
Prima vizionare a fost și ultima. Asta-i și motivul pentru care ma refer la o singura reclama. Nu-mi vine nici acum sa cred ce-am vazut. Asta era gluma sexista cu care îi câștigi pe barbați?! Un „dialog între generații” care transforma pâna și glumele suburbane de pe litoral în umor fin? „Știi ce vreau de la tine… Sper c-o ai pregatita?!” Raspunsul: „E mica, dar e cea mai buna!”
Mi-aduc aminte ca la un moment dat, prin Ardeal, rula pe stațiile locale o reclama la centrale termice. Sloganul e imposibil de uitat. Caldurica de la pasarica. Când am primit-o pe mail am crezut ca e la mișto. Acum, în comparație spotul la Omniasig, reclama cu pricina mi se pare cel puțin de demna de-un festival.
Cred ca trebuie sa-I dau dreptate unui bun prieten, fost director de creație, care-mi spune ca publicitatea le accentueaza unora dintre cei prinși în jocul ei complexele și frustrarile. Dupa cum se vede, în general, sexuale.
Andi Moisescu