Ti s-a stricat chiuloasa?
A crescut temperatura in masina, uleiul s-a schimbat la „fata” sau apa a inceput sa faca bule? Inseamna ca ai probleme cu chiuloasa. Afla ce le cauzeaza si cum le poti preveni.
Astfel, simptomele deteriorarii garniturii de chiuloasa sunt:
– cresterea temperaturii (indicator de temperatura);
– schimbarea culorii lichidului de racire (suspensie de ulei in lichid);
– bule de aer in vasul de expansiune, in timpul functionarii motorului si imediat dupa oprire;
– functionarea defectuoasa a motorului (trepidatii, lipsa putere, demaraj).
Cauza care duce la deteriorarea (arderea) garniturii de chiuloasa este supraincalzirea motorului datorita functionarii defectuoase a instalatiei de racire. Aceasta din urma se strica din urmatoarele cauze:
– lipsa lichidului de racire sau inexistenta cantitatii necesare (sub nivel);
– blocarea termostatului pe pozitia inchis;
– ruperea curelei de transmisie;
– defectarea pompei de apa, care duce la pierderea lichidului de racire sau la lipsa circulatiei acestuia;
– defectarea termocontactului care comanda electroventilatorul;
– depuneri in radiator (infundarea radiatorului) sau in blocul motor.
Toate acestea sunt amplificate de temperatura ridicata din ambient si de regiunile de lucru ridicate ale motorului.
Prevenirea garniturii de chiuloasa se face prin revizia periodica a autoturismului si mai ales a instalatiei de racire (verificare lichid, curea transmisie, termostat, pompa de apa, termocontact, cuplaj electromagnetic).
Sursa: Service CICLOP