Se pare ca Lamborghini nu a uitat sa construiasca roadstere de legenda. Eu am dat ochii cu acest taur la Salonul de la Paris si pot spune ca a fost cea mai exotica prezenta din mondialul francez.
Murcielago Roadster continua traditie glorioasa a modelelor Lamborghi „aerisite” in 12 cilindri: 350 GTS, Miura sau Diablo Roadster. Versiunea deschisa a lui Murcielago este mult mai exclusivista, agresiva sI extrema din punctul de vedere al designului. Sincer sa fiu, acest model pare a fi desenat in laboratoarele de la NASA.
Italienii au reusit sa conserve pentru versiunea de serie toate detaliile prezente la versiunea concept. Aici trebuie sa fac o rectificare, responsabil de designul bestiei a fost Luc Donckerwolke, eu nu am gasit nimic italian in acest nume, dar cum Lamborghini face parte din portofoliul Audi totul capata sens. Spre deosebire de versiunea coupe exista cateva elemente care individualizezaza roadster-ul. Parbrizul frontal si cele laterale creaza impresia unui vizor al de pilot de aviatie, roll bar-ul din spatele scaunelor isi face aparitia doar atunci cand este nevoie de el. Cine crede ca Murcielago Roaster este doar o versiune a coupe-ului din care s-a taiat acoperisul se inseala.
Masina are propia personalitate. Au fost redesenate si cele patru evacuari care acum au o taietura mai agresiva. O mare parte dintre componentele de otel si carbon au fost reproiectate pentru a creste rigiditatea ansamblului. Optional puteti comanda un soft top foarte util daca locuiti intr-o zona unde ploaia este o chestie comuna dar destul de imprevizibila. Oricum acest soft-top are darul de atempera elanul celor 580 CP pentru ca este util doar pana la 160 km/h. Dimensiunile au ramas identice cu ale coupe-ului, singura diferenta fiind inaltimea care s-a redus cu 70 mm. In rest acelasi V12 de 6.192 cmc are luptat cu 1.665 kg distribuite 42% fata/ 58% spate. Nu este o distributie ideala de 50/50 a greutatii dar Murcielago Roadster reuseste un fabulos 3.8 sec pentru 0-100 km/h. Cei 580 CP si 650 Nm isi fac treaba cu simt de raspundere si imping masina pana la 320 km/h.
Comportamentul masinii a ramas in mare neschimbat, lucru dovedit si pe diferitele circuite unde a fost testata masina si unde a obtinut in medie aceiasi timpi cu versiune coupe. modificari serioase au fost aduse si la sistemul de franare, discurile fata au crescut de la 355 x 32 mm la 380 x 34 mm iar cele spate de la 332 x 32 mm la 355 x 32 mm.
Deceleratia atinge valoare de 1.2 G in cazul unei franari de la 200 km/h – 0, acest lucru realizandu-se in 129,5 metri. Lamborghini Murcielago Roaster mai vine cu o particularitate in lumea hypercar-urilor, tractiunea integrala. Suspensia cu brate suprapuse fata spate este echipata si cu sistemele Antidive si Antisquat. Multa electronica in acest taur dar in final totul se rezuma la zumzetul celor 12 cilindri, mirosul ambreiajului, scartaitul cauciucurilor si curentul care iti ciufuleste parul.
Constantin Ciobanu
ProMotor