SW, adica monobreak! – Peugeot 307 SW

Apropo.ro / 02.04.2002, 13:17
SW, adica monobreak! - Peugeot 307 SW
Peugeot este mai hotarat ca oricand sa arate ca masinile sale sunt un succes mondial. Desi hatchback-ul a marcat vanzari spectaculoase, este momentul unui concept nou. Anul trecut s-au vandut 410.000 de 307, marcand un succes impresionant. Modelul a devenit "Car of the Year in Europa",

Peugeot este mai hotarat ca oricand sa arate ca masinile sale sunt un succes mondial. Desi hatchback-ul a marcat vanzari spectaculoase, este momentul unui concept nou.

Anul trecut s-au vandut 410.000 de 307, marcand un succes impresionant. Modelul a devenit „Car of the Year in Europa”, dar si in multe alte tari, din Danemarca si pana Chile. A fost aleasa pana si „Car of the Car 2001” in Maroc!

O adevarata „masina de masina” insa nu poate ramane doar cu o versiune de caroserie asa ca Peugeot a folosit uriasa popularitate de care se bucura in Africa de Nord, dar si abilitatea sa recunoscuta de organizator de evenimente auto in cele mai exotice locuri ale planetei si a introdus 307 SW.

„Am realizat ca exista multi oameni care vor mai mult spatiu de bagaje, asa cum exista la un break. Se doreste insa si o versatilitate, o inventivitate in alocarea de spatiu interior, facilitati tipice monovolumelor. Asa ca am preluat avantajele celor doua concepte si am inventat SW” declara Corado Provera, bossul departamentului de presa al Peugeot, dar si Presedintele echipei de raliuri, dubla campioana mondiala. „In plus ne adresam cu o singura versiune de caroserie unei piete ce reprezinta 35% din total vanzari.” a adaugat Provera.

Noul SW este cu 22 cm mai lung decat hatch-ul si mai inalt cu 2 cm. Are o distanta intre punti lungita cu 10 cm si un spatiu interior de invidiat. 307 era deja faimos prin uriasele suprafete vitrate, dar ambitiile sunt chiar mai mari. Asa ca SW vine cu o trapa de 1,33 mp, fiind primul constructor de automobile care introduce in serie un asemenea acoperis de sticla.

Impresia de luminozitate, libertate si chiar comunicare cu natura este omniprezenta facand din noul SW o masina de care te indragostesti de la al doilea contact. De ce al doilea? Pentru ca la primul iti cade cu tronc, multumita unui design rapitor.

Constructorul francez a reusit sa conserve acelasi look devastator care la facut faimos pe fratele 307. Spatele lui SW este la fel de simpatic ca la hatchback, demonstrand apartenenta la familie. Desigur, interiorul este acelasi. Dar versatilitatea scaunelor este impresionanta.

Masina este livrata in standard cu 5 locuri, dar se pot cumpara si aseza pina la 7, in trei randuri. Ca la monovolume, scaunele sunt detasabile si portabile de pe un rand pe altul. Asta permite tot felul de configuratii simpatice, mai ales, pentru copii. Noi am testat aceasta versatilitate si va spunem ca este floare la ureche sa detasezi si apoi sa reasezi in alta parte un scaun. Ca sa fim mai clari, nu exista bancheta spate ci 3 scaune independente, cel din mijloc putand fi transformat in masuta.

Volumul portbagajului este dependent de configuratia aleasa, dar multumita scaunelor detasabile se poate urca pana la 2082 l, o cifra impresionanta chiar si pentru monovolume mult mai mari. Daca este sa fim corecti, trebuie sa spunem ca SW isi are limitele sale. Cel de-al treilea rand de scaune este bun doar pentru copii, orice om matur avand probleme cu spatiul pentru cap. Spatiul de portbagaj ramas dupa cele 7 scaune este penibil.

Peugeot a recunoscut ca unele masini de la teste aveau un zgomot neplacut datorat trapei interioare actionate electric ce estompeaza lumina pe tot spatiul acoperisului de sticla. „Vom remedia acest neajuns, datorat, probabil, transportului in conditii dificile a masinilor pana in Maroc” a precizat un purtator de cuvant al lui Peugeot. Este adevarat, toate masinile au fost aduse in Africa in burta unui Antonov urias si este stiut faptul ca la acest tip de avion cala nu este presurizata.

Testele din Maroc ne-au readus placerea de a conduce motorizarile HDI (110 CP si 90CP), cu mult peste propulsoarele pe benzina oferite. O comparatie directa intre 2.0 HDI exchanger (cu filtru de particole) si 2.0 l benzina, arata ca in ciuda celor 26 CP in plus ai benzinei, dieselul este, de departe, mult mai placut la condus, are mai multa viata si consuma cu „lingurita”.

De altfel, Peugeot este perfect constient de toate acestea si, de aceea, isi propune sa vanda 70% din cele 110.000 de SW-uri dotandu-le cu motorizari diesel. Dincolo de propulsoare (mai exista si alte doua mai modeste, o benzina de 1,6 l si un HDI tot de 2.0 l dar cu 90 CP) noul SW se conduce la fel de placut precum fratele mai mic.

In 2002, Peugeot vrea sa vanda 520.000 de unitati din gama 307. Este un plan ambitios, dar pe deplin realizabil, datorita lui 307 SW. Preturile anuntate de producatorul francez nu vor depasi, in medie, 950 Euro fata de hatchback. Dupa premiera din Franta din aceasta luna, noul SW va fi lansat in Romania in cursul lunii mai.

Ca si in Europa, 307 este un succes impresionant si in Romania. In ianuarie 2002, modelul francez s-a vandut mai bine chiar si decat VW Golf. Aparitia lui 307 SW, nu va face decat sa mareasca diferenta.

Sursa: www.autoshow.ro

Tags: