Suzuki Ignis
Introdus in Europa la inceputul acestui an, Ignis debuteaza pe piata romaneasca o data cu noul importator al marcii japoneze, compania B&S Motors.
Ignis este contracandidatul propus de Suzuki pentru Daihatsu Sirion si Hyundai Atos si cu putina bunavointa chiar si pentru Seat Arosa si VW Lupo.
Un atu major fata de concurenta provine din faptul ca Ignis, alaturi de Daihatsu Sirion, ofera o versiune cu tractiune integrala permanenta. Probabil ca o sa zambiti malitios, incercand sa va imaginati cum v-ati putea catara cu masinuta din imagini pana la varful Omu. Sa ne-ntelegem bine, Ignis a fost dotat cu tractiune 4×4 doar pentru a asigura o tinuta de drum peste medie, mai ales pe zapada sau mazga.
Noi am descoperit la Ignis un comportament remarcabil si pe suprafete uscate, micul japonez beneficiind de o suspensie surprinzator de rigida pentru o masina de acest tip. In plus, motorasul de 1,3 l dezvolta 83 CP, mai mult decat suficienti pentru a propulsa cele 995 de kg ale masinii cu suficienta vigoare.
Daca facem un calcul simplu, puterea specifica de 62,5 CP/l este identica cu cea a lui Ford Focus 1,6 l si VW Golf 1,6 l, care sunt dotate cu caroserii sensibil mai grele. Daca si transmisia ar fi fost la fel de scurta ca la modelele germane, probabil ca am fi regasit si la Ignis cam aceleasi performante. Oricum, in cazul lui Ignis lucrurile stau surprinzator de bine la acest capitol.
In plus, el vine echipat cu ABS, aer conditionat, inchidere centralizata, oglinzi si geamuri electrice fata si airbag pentru sofer si pasager. Din pacate, toate aceste lucruri utile au costul lor. Pretul CIP este de 12.018 euro, iar daca adaugam si taxele de rigoare ajungem la 18.274 euro.
Sursa: