Superfacelift – Dacia

02 08. 2002, 13:39
Chiar daca mai-marii de la Dacia nu au divulgat nici o informatie, noi suntem in masura sa va prezentam in exclusivitate desenele spion ale viitoarei SupeRNova facelift. Aceasta va fi comercializata incepand cu luna ianuarie a anului viitor. Putem sa afirmam ca Dacia SupeRNova este un

Chiar daca mai-marii de la Dacia nu au divulgat nici o informatie, noi suntem in masura sa va prezentam in exclusivitate desenele spion ale viitoarei SupeRNova facelift. Aceasta va fi comercializata incepand cu luna ianuarie a anului viitor.

Putem sa afirmam ca Dacia SupeRNova este un experiment reusit. Din momentul in care vechea Nova a primit motorul de 1.4 litri si cutia de viteze de fabricatie Renault, vanzarile modelului au cunoscut o continua crestere. Daca in momentul lansarii pe piata, in toamna anului 2000, existau trei versiuni de echipare, in prezent s-a ajuns la cinci.

Astfel, pe langa Confort, Rapsodie si Clima au mai aparut Europa – cea mai ieftina varianta si, foarte recent, Campus – situata sub Clima. Partea tehnica a SupeRNovei nu a provocat niciodata foarte multe reprosuri, referitoare la comportamentul dinamic sau grupul motopropulsor. Singurul punct nevralgic ramanea caroseria, atat in ceea ce priveste designul, dar mai ales calitatea asamblarilor diferitelor componente (usi, capacul portbagajului).

In acest timp, la Colibasi se pregatea in mare secret un facelift de proportii pentru SupeRNova. Informatiile oficiale legate de aceasta schimbare au lipsit cu desavarsire si eventualele intrebari in acest sens au fost ocolite cu diplomatie. Noi insa stim ca versiunea fizica exista, fiind deja in teste in Slovacia, bineinteles camuflata. Cum releva si desenele spion, modificarile estetice sunt de substanta, atat in partea frontala, cat si la cea posterioara. S-a mers pe accentuarea identitatii de marca, emblema Dacia avand acum dimensiuni impresionante, aproape o treime din calandru fiind incorporata in bara de protectie.

Farurile au forma de lacrima, fiind mai subtiri si probabil cu geam mat, in timp ce proiectoarele sunt rotunde, ca la Clio. Profilul lateral nu a fost modificat foarte mult, insa exista si aici cateva retusari. Bandourile laterale sunt rotunjite si au fost ridicate mai sus, acoperind interstitiul din jumatatea inferioara a portierelor. Linia geamurilor este identica cu a actualului model, neputandu-se opera modificari la montantul C.

Socul vizual are loc la partea din spate, unde avem o cu totul alta configuratie. Stopurile triunghiulare sunt pozitionate pe inaltime, capacul portbagajului fiind decupat pe langa ele. De asemenea, stopurile se continua pana la bara de protectie, nefiind despartite de aceasta prin bandoul de tabla, cum se intampla la actuala SupeRNova.

Alte detalii de luat in seama sunt yala de deschidere a portbabagajului, situata in stanga jos, si eleronul modificat, care nu mai inglobeaza a treia lampa „stop”. Aceasta va fi pozitionata exclusiv in partea de sus a lunetei, sub plafon.

Daca pana acum am vorbit numai despre exterior, nici nu va asteptati la revolutia din habitaclu. Practic au fost schimbate toate reperele, incepand cu fetele usilor si terminand cu bordul. De fapt, plansa de bord se aseamana foarte mult cu cea a lui Renault Clio Symbol, cu mentiunea ca pe consola centrala intalnim o repozitionare.

Deasupra este amplasat radiocasetofonul, sub care urmeaza gurile de ventilatie si un interstitiu pentru gazduirea diverselor obiecte: un telefon mobil, o pereche de ochelari etc. Comenzile instalatiei de climatizare sunt identice cu cele de la Clio si trebuie subliniat ca sistemul de aer conditionat este complet nou, avand o eficienta crescuta.

Pentru a se elimina zgomotele neplacute din habitaclu, provocate de bancheta spate rabatabila asimetric, s-a optat acum pentru una dintr-o singura bucata, puternic ranforsata. Ea va gazdui trei tetiere, fata de actualele, doua la numar. Motorizarea a ramas aceeasi, desi fusesera luate in discutie varianta diesel 1.5 dCi dar si cea de 1.4 16 supape. SupeRNova facelift se afla pe ultima suta de metri in ceea ce priveste ultimele detalii tehnice de productie in serie. Modelul va aparea pe piata in ianuarie 2003.

Sursa: www.autoshow.ro