Doi ani de mucă intensă, peste un milion de metri cubi de pământ excavat și 29 de milioane de dolari – cam astea au fost eforturile pentru construirea portului din Akutan. Ce a mai rămas de făcut? O nimica toată: alimentarea cu energie electrică și apă curentă și câteva instalații, pe ici, pe colo. A, și să nu uităm: un drum care să lege portul ce cea mai apropiată localitate, aflată la trei kilometri distanță, fără de care portul poate fi accesat doar de pe apă.
Un port nou-nouț, la care nu se poate ajunge decât pe mare
Managerul proiectului, Craig Bauld, spune că fără acest drum, construcția portului este inutilă. Bauld mai spune că acest drum va costa potrivit estimărilor 18 milioane de dolari, însă construcția lui va începe doar peste… câțiva ani.
Dacă ați crezut că aici se termină munca „intelectuală” a planificatorilor americani, vă înșelați. Locuitorii din Akutan – toți cei 75 – au la dispoziție și un aeroport modern, dat în folosință în luna septembrie, și care a costat 77,5 milioane de dolari. Acesta se află pe o insulă situată la 10 kilometri în largul mării Behring. Transportul la aeroport se face cu un hovercraft și costă 100 de dolari, dar locuitorii fac economie, pentru că, pe acest aeroport nu aterizează niciun avion și nici nu există planificare pentru vreun serviciu aerian, nici măcar cel poștal.
Un aeroport nou-nouț, pe care nu aterizează nicio cursă aeriană
Marile probleme ale celor căteva sute de lucrători sezonieri sunt venirea la muncă și plecarea acasă după terminarea sezonului, primirea corespondenței și a medicamentelor pentru cei care suferă de diverse afecțiuni.