Kiss FM a fost cel mai ascultat post de radio la nivel național și urban, iar Radio ZU a fost cel mai ascultat în București, potrivit valului de toamnă al Studiului de Audienţă Radio (SAR) realizat în perioada 31 august – 13 decembrie 2020, de IMAS şi Mercury Research.
Numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel național, pe un public cu vârsta de peste 11 ani, a fost de 11.095.200, potrivit valului de toamnă al SAR.
La nivel național, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat radio a fost Kiss FM, cu 2.292.500 de ascultători și 10,4% cotă de piață. Acesta este urmat de Radio ZU (1.832.800 de ascultători, 10% cotă de piață), Radio România Actualităţi (1.764.200 de ascultători, 12,1% cotă de piață), Radio Europa FM (1.515.200 de ascultători, 9,1% cotă de piață) și de Radio Digi FM (915.600 de ascultători, 4,6% cotă de piață).
Kiss FM este lider și la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cu 1.376.500 de ascultători și 9,5% cotă de piață. Radio ZU este pe locul secund, cu 1.234.800 de ascultători și 11,1% cotă de piață. În top urmează Europa FM, cu 1.095.200 de ascultători, Radio România Actualităţi, cu 1.090.700 de ascultători, și de Radio Magic FM, cu 576.400 de ascultători.
În ceea ce privește publicul din București, acesta a preferat Radio ZU. 242.800 de ascultători au ales acest post, care are o cotă de piață de 12,6%. În topul preferințelor bucureștenilor se mai află Radio România Actualităţi, cu 212.100 de ascultători, Radio Kiss FM, cu 169.100 de ascultători, Radio Europa FM, cu 153.500 de ascultători, și Rock FM, cu 118.600 de ascultători.
SAR a măsurat audiența posturilor de radio la nivel național, urban și în București.
Eşantionul a avut un volum de 11.065 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 0,9%. În mediul urban s-au realizat 7.705 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.799 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%). Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, care nu lucrează în domeniul radio, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România.
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).
CITEȘTE ȘI: HBO a înregistrat o uriașă scădere a audiențelor în era post-”Game Of Thrones”
FOTO: Shutterstock