Ştirile PRO TV nominalizate din nou la Emmy
Lansată pe 1 iunie 2007, campania a atras atenţia asupra unui fenomen din ce în ce mai răspîndit în România, acela al copiilor rămaşi singuri acasă după ce părinţii lor au plecat la muncă în străinătate. În spatele acestei campanii de succes se află o echipă de profesionişti.
Paula Herlo şi Cosmin Stan – Cea mai mare realizare profesională
Atît Paula cît şi Cosmin consideră că această nominalizare este cea mai mare realizare profesională de pînă acum şi că ea confirmă valoarea Ştirilor PRO TV, poziţionîndu-le pe aceeaşi treaptă cu cele mai bune echipe de ştiri din lume. Aşa cum declara Paula, “nu ştiu dacă m-am aşteptat să fim nominalizaţi, dar mi-am dorit, pentru că le-am şi trimis cu convingerea că sînt printre cele mai bune reportaje din lume”.
Mai mult decît atît, reportajele prezentate în cadrul campaniei au determinat autorităţile să iniţieze un proiect de lege prin care părinţii sînt obligaţi să aibă grijă de aceşti copii şi după ce părăsesc ţara. Cosmin este de părere că toate cele trei poveşti nominalizate sînt la fel de răscolitoare: “Nu poţi stabili ştiinţific că unul este mai nefericit decît celălalt. Fiinţa fiecăruia este zguduită de propria dramă, iar efectele asupra psihicului acestor copii sînt devastatoare în toate cazurile”.
Sergiu Matei, nominalizat de două ori la Emmy
Lui Sergiu Matei, cel care anul trecut aducea prima nominalizare la premiile Emmy pentru o televiziune din România, cu reportajul său cutremurător ”Tibetans at Chinese Borders”, nominalizarea de anul acesta îi confirmă faptul că succesul de anul trecut nu a fost doar o întîmplare. “Sînt singurul român nominalizat de două ori la Emmy. Sper ca de data asta să şi cîştigăm. Oricum, ceea ce se întîmplă acum este un cîştig imens pentru echipa care a lucrat la aceste reportaje şi pentru
Marius Ivan şi Eduard Târnă – “Regizorii” reportajelor
Editorii de montaj Marius Ivan şi Eduard Târnă au completat eforturile reporterilor şi ale operatorilor de imagine. ”Nu a fost greu să realizez aceste materiale pentru că imaginile pe care le-am primit spuneau ele însele o poveste. Chiar dacă ai fi dat sonorul la minimum, tot ai fi înţeles despre ce e vorba. Aceasta este arta adevărată şi de aceea materialele PRO-ului sînt atît de bune.
Poţi să le vezi fără sonor, sau să le asculţi în timp ce îţi faci o cafea la bucătărie şi nu pierzi aproape nimic. Sînt foarte bine scrise şi foarte bine filmate. Mi-a fost greu însă să lucrez la ele din punct de vedere personal… am şi eu un copil şi mă doare sufletul să văd ce destine triste au alţii”, explică Eduard.
Nici Marius nu a rămas indiferent în faţa dramelor trăite de copiii rămaşi ai nimănui: “Am învăţat că durerea umană e universală, că disperarea nu cunoaşte limite, că omul poate trăi în condiţii de nedescris şi poate să se ridice de acolo uneori. Că rîsul e cea mai bună armă alteori. Eu, ca editor de imagine, trebuie să surprind şi să transmit mai departe privitorului toate aceste stări. Pentru asta le mulţumesc celor de la care am învăţat atît de multe: Lucian Doroftei, Edi Târnă, Răzvan Mihai, Radu Popovici şi mulţi alţii”.
Cît despre materialele înscrise în cursa pentru Emmy, Edi spune: “Aceste materiale au fost gîndite şi montate astfel încît să poarte semnătura PRO TV, să fie recognoscibile, însă în acelaşi timp să se vadă că sînt speciale.
Alex Livadariu – Producătorul campaniei
Campania ”Tu ştii ce mai face copilul tău?” a devenit, prin forţa sa, un brand al Ştirilor PRO TV. ”Acest brand a depăşit graniţele României, prin nominalizarea în finala premiilor Emmy. Ştirile PRO TV îşi confirmă locul cîştigat în elita programelor de televiziune din lume. În 2007, românii plecaţi în pribegie în vestul Europei au trimis acasă aproape 7 miliarde de euro. Dar succesul cere sacrificii. Iar sacrificaţi, fără voia părinţilor, au fost chiar copiii României. I-am uitat acasă, i-am neglijat, am uitat să le vorbim şi să-i ascultăm”, declară Alex.